Aktuálně

Liberec se vzdal dotace na posílení kybernetické bezpečnosti škol. Získat mohl skoro třicet milionů více...

Liberečtí tanečníci z TK Koškovi uspěli na domácím šampionátu více...

Nemocných s virózami je v Libereckém kraji nejméně od konce ledna více...

Mezi Libercem a Turnovem nepojedou od středy deset dní vlaky. Dopravu zajistí autobusy více...

Na parkovišti u jabloneckého Penny narazil do jiného vozu a ujel. Řidiče černé Oktávky teď hledá policie více...

Policie pátrala po pohřešované 35leté invalidní ženě z Liberce, našla ji v pořádku více...

Sweet Dreams na Benátské. Na liberecký festival dorazí legendární Eurythmics více...

Tajemná spirála na nebi fascinovala. Nešlo o UFO, ale o přebytečné palivo rakety Falcon 9, vypuštěné na Floridě více...

Náchodská ulice, která svádí v Liberci dopravu od Fügnerovy ulice do ulice Dr. Milady Horákové, je opět otevřená více...

Liberec získal přes 21 milionů na kanalizaci, která pomůže k čistší přehradě více...

Drtivé většině zájezdových dopravců hrozí do půl roku krach. Třetina z nich je bez peněz už nyní

Autoři | Foto pixabay.com

Zájezdová autobusová doprava v Česku je po koronavirové krizi na hraně kolapsu. Podle iniciativy Za autobusy, která zastupuje zájezdové dopravce, hrozí drtivé většině z 2000 českých společností do půl roku krach, více než třetina z nich je bez peněz už nyní. Dopravci proto žádají od státu pomoc, uvedla iniciativa.

Koronavirová krize téměř zastavila zájezdovou dopravu v Česku. Přes 90 procent dopravců muselo zrušit více než 90 procent svých zakázek, přičemž dvě třetiny z nich přestaly jezdit úplně.

„Všichni všechno zrušili a okamžitě následoval ekonomický pád. Přišli jsme o nejdůležitější sezónu v roce od března do června, čímž lze považovat celý ekonomický rok za nevratně zničený,“ uvedl majitel společnosti MaLiBus Martin Linhart.

V současnosti je podle průzkumu iniciativy bez peněz 36,7 procenta dopravců. Dalších 50 procent očekává, že vyčerpá rezervy nejpozději do půl roku. Návrat do normálního provozu za méně než rok očekává pouze pětina firem.

Dopravci mají problémy především se splácením leasingových plateb za autobusy. Ty podle sdružení Česmad Bohemia běžného zájezdového autobusu činí až 150 tisíc korun měsíčně, u patrových vozidel s cenou okolo 14 milionů je to o 100 tisíc korun více. „Leasingové společnosti navíc většinou vyžadují uzavírání úvěru na fyzickou osobu, takže řadě dopravců hrozí osobní bankrot. Protože se krize dotkla celého odvětví, není navíc komu nepoužívané autobusy prodat,“ podotkl zakladatel iniciativy Jiří Vlasák ze společnosti Prago Tour. Iniciativa podle jejich zástupců zastupuje stovky zejména malých středních dopravců. Patří mezi ně například firmy Prago Tour, Havrlant-Bus, Magic Bus, AAG-Dovita, Hradecká autobusová doprava a další.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, dopravci, autobus, krach, krize, peníze, koronavirová krize, Česko, Martin Linhart, Jiří Vlasák, ČESMAD BOHEMIA

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.