čtvrtek 25. února 2021 Liliana

Trilex oslavil deset let. Nově bude vozit turisty i do Českého Švýcarska

Už deset let uplynulo od doby, kdy poprvé vyjely vlaky pod značkou trilex německého dopravce Die Länderbahn. Mezitím se značka na českých železnicích usadila a stala se stabilním článkem mezi osobními dopravci. Nyní navíc nově začne působit i na dalších linkách.

Za největší současný úspěch trilexu považuje Michal Barták, jednatel Die Länderbahn CZ, prodloužení působení v Česku. „Podařilo se nám obhájit dopravní smlouvu až do roku 2031,“ uvedl jednatel. I nadále budou vlaky trilexu brázdit koleje Libereckého kraje na lince L7 z Liberce přes Hrádek, Žitavu a Varnsdorf do Seifhennersdorf, která byla vůbec první linkou v České republice obsluhovanou tímto dopravcem. Rovněž trilex nabízí i přímé vlaky na lince RE2 z Liberce do Drážďan.

První jízda vlaků trilex, tehdy ještě pod společností Voglandbahn, se uskutečnila 12.12. 2010.

Tato linka je v mnoha ohledech specifická. Přestože měří jen něco málo přes 50 kilometrů, křižuje hned tři státy. „Linka má celkem tři objednavatele. V Polsku sice vede přes krátký úsek a není zde ani žádná zastávka, ale přesto má tato část trati výrazný vliv na finální podobu jízdních řádů,“ vysvětlil Barták. Polský úsek totiž není v dobrém stavu a nedovoluje vlakům jet vyšší rychlostí, a to narušuje časy křižování s dalšími vlaky. „Aktuální podoba jízdních řádů je tak, bohužel, kompromisní variantou, která byla možná,“ konstatoval zástupce Die Länderbahn. Nejvytíženější částí této linky je úsek mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou.

Za deset let své existence urazily vlaky trilex na 7 milionů kilometrů a průvodčí prodali na 3,6 milionu jízdenek.

Mimo to zajišťuje trilex oblíbené předvánoční spoje do Drážďan. A od prosince 2019 převzala společnost Die Länderbahn navíc provoz tří linek v oblasti Lounska. Během léta se navíc můžete vlakem trilex svézt k Mácháči. „Úspěšně se nám podařilo nastartovat a provozovat víkendové vlaky do Doks. Nevěděli jsme, jaký bude o spoj zájem, ale musím říct, že se záměr Libereckého kraje vydařil,“ komentoval Barták.

S trilexem nově i do Českého Švýcarska

Přestože trilex má za sebou první významné kulaté výročí, oslavy překazil koronavirus. Ten se promítl i na počtu cestujících. Jejich počet se přitom v posledních letech zvyšoval. Přesto i v tak složité době chystá Die Länderbahn novinky. Barták tyto změny přiblížil slovy: „Nově budeme od tohoto léta jezdit z Liberce přes Varnsdorf a Rybniště do Mikulášovic, odkud se mohou turisté pohodlně vydat za krásami Českého Švýcarska.“

Dále dopravce jedná s Libereckým krajem a připravuje se na převzetí dalších linek. V první fázi od prosince 2021 se jedná o linku L4 z Rumburku přes Českou Lípu do Mladé Boleslavi a od prosince 2022 o linku L2 z Liberce přes Českou Lípu do Děčína.

Místo Českých drah bude českolipské železnice brázdit Die Länderbahn

České dráhy nahradí příští rok na Českolipsku německý dopravce Die Länderbahn. Od prosince 2021 nasadí na regionální linku z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburku nízkopodlažní vozy Siemens Desiro, známé z provozu mezi Libercem a Drážďany.

Průběžně také probíhá modernizace všech šestadvaceti vozidel. „Když do nich vstoupíte, máte pocit, že jste v úplně novém vozidle. Nové budou nejen podlahy nebo potahy, ale také informační systém, displeje nebo wifi,“ nastínil proměnu vlaků Barták. Modernizace všech vlaků Desiro by měla být dokončena do poloviny roku 2022. Náklady se pohybují okolo čtyř milionů eur.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Die Länderbahn

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Štítky Liberecký, trilex, Die Länderbahn, Desiro, vlak, doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.