Práce na rekonstrukci tramvajové trati z Liberce do Jablonce nad Nisou by měly začít v červenci. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) teď hledá dodavatele pro první etapu, která počítá se změnou rozchodu kolejí v úseku od zastávky U Lomu po výhybnu ve Vratislavicích nad Nisou, řekl předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek. Náklady projektanti odhadli na 87 milionů korun bez DPH.
Pokud se podaří vybrat v soutěži dodavatele, měly by práce na první etapě začít 7. července, od 19. července je pak naplánována výluka, kdy dopravu z Liberce do Vratislavic a Jablonce nad Nisou zajistí místo tramvají autobusy. Podle zadání by měly být práce hotové do 19. listopadu. Pracovat se bude bezmála na sedmi kilometrech trati, kde se bude měnit rozchod kolejí ze současného metrového na drážní 1435 milimetrů a k tomu musí dodavatel upravit trolejové vedení a okolní terén.
Zároveň na začátku roku zadal dopravní podnik zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení na rekonstrukci dalších čtyř úseků trati z Liberce do Jablonce nad Nisou. „V květnu bude dokončena projektová dokumentace pro provádění stavby, na základě které budou souběžně vypsána další výběrová řízení na dodavatele. Budou soutěženy zbývající čtyři úseky," doplnil Zděnek. Rekonstrukce zbylých zhruba pěti kilometrů trati do Jablonce podle něj není oproti úseku ve Vratislavicích komplikovaná.
„Jedná se o liniovou stavbu pouze s několika umělými stavbami, její postup je poměrně rychlý," řekl. Stavbu by podle předsedy představenstva nemělo nic komplikovat, podepsány jsou veškeré smlouvy o přeložkách sítí, podnik už zboural čtyři domy, které rekonstrukci překážely, a vykoupil i převážnou část pozemků. „Provedeny byly práce na propojení vysokotlakého plynovodu, bez kterého by nešla realizovat výstavba nového mostu v Zeleném údolí," dodal Zděnek. Na stavbu získal dopravní podnik dotaci z Operačního programu Doprava 2.
Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do její obnovy investovalo zhruba 700 milionů korun. Modernizací postupně prošel i úsek z centra Liberce až k výhybně ve Vratislavicích, zůstal tam ale původní metrový rozchod kolejí.
Před šesti lety byla dokončena rekonstrukce kilometrového úseku od zastávky Měnírna k Brandlu u Jablonce a také konečná v Jablonci. Většina z opravené části tramvajové tratě je díky investici dvoukolejná - provoz je díky tomu rychlejší a bezpečnější. V budoucnu se počítá s prodloužením trati v Jablonci nad Nisou až na plánovaný dopravní terminál v Kamenné ulici. Postavit bude ale třeba ještě zhruba 800 metrů kolejí. Obojí by se mělo stavět za přispění evropských dotací v novém programovacím období.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jak asi bude vypadat tramvajová trať v úseku Proseč-Za tratí a Proseč-vyhybna? Prý by tramvajová trať měla být přeložena tak, aby byl umožněn snadný přestup z tramvaje na vlak a naopak a to v místě vlakové zastávky Proseč. Je škoda, že jablonecká strana tak zuřivě bojuje proti prodloužení tramvaje do centra města.
Ještě by to chtělo kompletně zrenovovat garáže autobusů. Takový stoletý, smradlavý skanazen svět neviděl. Tam se zastavil čas v 70tých letech. Do tohoto zázemí nedal Liberec za ta leta vůbec nic !!! Ostuda naší republiky !!!