V polovině července začne poslední etapa rekonstrukce tramvajové trati mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Projekt bude rozdělen do čtyř úseků. Původní plány na prodloužení tramvajové trati až na terminál MHD byly zatím odloženy.
Rekonstrukce by měla začít 19. července a její dokončení je naplánováno nejpozději do 19. listopadu 2021. Zároveň tak bude kompletně dokončena rekonstrukce celého úseku mezi městy. „Od původního záměru dovést tramvajovou trať v Jablonci nad Nisou až na nový terminál hromadné dopravy v blízkosti Kamenné ulice muselo být pro tuto chvíli upuštěno vlivem legislativních problémů,“ informovala mluvčí Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) Martina Poršová.
Na trati dojde ke změně rozchodu na standardních 1435 mm, odvodnění opěrné zdi pod Novou Rudou nebo přebroušení hlavy kolejnic. „V době této výluky budou vyměněny podvozků vozů, které jsou již připraveny ve vozovně tramvají,“ komentovala Poršová. V rámci rekonstrukce budou také přemístěny některé výhybny.
První úsek vede od Kyselky ke škole v Proseči nad Nisou. Nejvýraznější změnou bude nová poloha současné výhybny. Díky tomu zmizí složený oblouk na silnici I/14. „Ten byl zvláště od Liberce častou příčinou dopravních nehod,“ komentovala Poršová. V úseku od školy v Proseči po výhybnu bude trať stoupat do bývalé dopravny železniční trati s tím, že opuštěná staniční budova bude zbourána.
Mezi Novým světem a Měnírnou dojde také na výstavbu nové výhybny a vznik nové přístupové bezbariérové lávky. Poslední část rekonstrukce vede od ulice U Nisy po Tyršovy sady. „V nejkratším pracovním místě dojde k nahrazení panelů BKV pevnou jízdní dráhou, doplnění světelných signalizací a zřízení nového odbočovacího pruhu na křižovatce Liberecká a U Nisy,“ dodala mluvčí. V délce celé trati bude také instalováno osvětlení, aby se zvýšila bezpečnost a ochránil zrak řidičů. Všechny zastávky budou také osázeny světelnými informačními tabulemi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je škoda, že v Jablonci nepovede tramvaj na autobusové nádraží. Co tak můžou být ty "legislativní důvody"?