Aktuálně

Atraktivní, ale těžký los pro Jablonec. Ve čtvrtfinále poháru přivítá Slavii více...

Tygři ustáli nápor Třince a vrátili se na druhé místo tabulky více...

Při požáru zachránil liberecký hasič Roman Kostelňák dítě, dostal medaili HZS více...

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Doleva už ne. Řidiče překvapila nová značka u Babylonu, řada z nich ji dál ignoruje

Autoři | Foto Luboš Vrabec

Na odbočení vlevo je to jedno z nejhorších míst v Liberci. Tedy vlastně bylo, na křižovatce ulic Nitranská a Košická se nedávno objevila značka, která odbočení vlevo na Košickou zakazuje, nově je tu přikázaný směr doprava. Mnozí si ale stále značky nevšimli a vlevo odbočují nadále.

Podle radnice upravit dopravní režim nebyl nápad města. Změna má souviset s rozsáhlou bytovou výstavbou, která vznikla na místě bývalých Montážních závodů naproti krajskému úřadu. „Celé je to v režimu přenesené působnosti, to znamená odboru dopravy a stavebního úřadu," řekl ČTK náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro LK).

Změna dopravního režimu v tomto místě podle něj pramení z vypracovaného matematického modelu. Jenže odbočit vlevo z Nitranské na Košickou nešlo ani před zmiňovanou výstavbou. Řidiči byli odkázáni na řidiče na hlavní. „Auta tam tvořila dlouhé kolony a samozřejmě, kdo to kdy zkusil tam odbočit vlevo, ví, že to bylo skoro vždy nebezpečné," dodal Šolc.

Změny na křižovatce u muzea. Z Vítězné nepůjde v obou směrech odbočit vlevo

Město se rozhodlo pomoci vyřešit dlouhé kolony, které vznikají na křižovatce Masarykova a Vítězná. Právě z obou příjezdů z Vítězné ulice má v plánu zakázat odbočování vlevo. Tím by se měly kolony zmenšit na únosnou mez.

Zejména v dopravních špičkách bylo k odbočení vlevo z Nitranské potřeba, aby čekající řidiče pustili motoristé jedoucí v obou směrech po Košické ulici, která patří mezi nejvíce dopravně zatížené ve stotisícovém městě. Z jedné strany se na ni napojuje ulice od nádraží a sjezd z průtahu a z druhé strany do ní najíždějí auta zejména ze spodního centra. Fronty nezřídka bývají dlouhé i několik set metrů.

Část řidičů ale značku buď nevidí, nebo ignoruje. Během pár úterních minut vlevo odbočilo hned několik aut. Další řidiči se zase před křižovatkou začali otáčet.

Podobné opatření chystá město i na křižovatce ulic Masarykova a Vítězná, kde právě z Vítězné nepůjde odbočit v obou směrech vlevo. Mají se tím zkrátit kolony, které jsou v místě především ráno a odpoledne.

Radnice si nechala zpracovat průzkum intenzit vozidel všech vjezdů a provedená mikrosimulace posoudila kapacitu této křižovatky. „Z výsledků posouzení kapacity křižovatky pro stávající stav vyplývá, že vjezdy z Vítězné ulice jsou na hranici kapacity na stupni E, což je nestabilní stav, s délkou front až 130 metrů,“ vysvětlil dopravní specialita Vojtěch Janků z odboru Kancelář architektury města Liberce.

Podle primátora jde o levné řešení, které může okamžitě pomoci. „Zajistíme tím, aby se tam zejména v ranních a odpoledních hodinách netvořily desítky metrů dlouhé kolony. Navrhujeme tam místní úpravu umístěním dvou značek zakazujících odbočení doleva z obou vjezdů z Vítězné ulice,“ řekl primátor Liberce Jaroslav Zámečník (Starostové pro LK).

Hodnocení článku je 62 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Babylón, křižovatka, Liberec, košická, nitranská, odbočení vlevo, Jiří Šolc, Starostové a nezávislí, Jaroslav Zámečník

Komentáře

Renata Kopecka

Jestlipak to nevymyslel stejný dobrák, jako rekonstrukci v Příšovicích na hlavní silnici.... Skoro mám dojem, že někdo vyskočí s diplomem z vysoké školy a vymyslí něco úžasného. Liberec je poslední roky průšvih sám o sobě a teď ještě tohle? S rekonstrukcí těch mostů v popředí? Tak to snad nemohl být liberečák, nebo nejezdí do práce autem. Teď už jen zbývá, aby tam dali kamery, a město bude vydělávat na pokutách.... Smutné.

Středa, 5. ledna 2022, 17:51Odpovědět

Radek Kolář

Dobry den, no to mame opravdu chytre uredniky. Vse se presune o neco dal a budeme jezdit otacet se na cerpaci stanici shell. Takze budeme nejdrive blokovat auta kdyz budeme odbocovat na shellku pak samotnou shellku kde se budou tvorit fronty a pak budeme blokovat dopravu pri vyjezdu. Super. Jste hlupaci a amateri

Středa, 5. ledna 2022, 13:58Odpovědět

Jan Nudera

Zase něco mně stačil dřív Šaldák pořád se tam mněnily přednosti. U toho Babylonu jsem tenkrát byl celkem to tam bylo normální.

Středa, 5. ledna 2022, 12:41Odpovědět

Mára Hevy

No to je úžasný, takže z Rybníčku se přes Fu"gnerku na Bídu nelze dostat a teď nově ani tudy ne? To musíme jako paka jet nahoru na Nádražní, zařadit se do jiné fronty u Stavokombinátu, kde je další pasqil v podobě zbytečné světelné křižovatky a půlkou Horákovky kolem teplárny, kde mě též zbrzdí další světla dojet konečně na křižovatku, kterou jsem měl předtím cca 30m nadosah??? No to je teda nápad, opravdu asi hodný autora! Ten asi autem nejezdí, že? Souhlasil bych alespoň s časovým omezením, které tu navrhuje p. Nývlt. Jinak obecně zdejší ulice, které se zužují, cpou se na ně trávníky, místo aby se zachoval delší odbočovací pruh (od Malého divadla dolů k Benzině) a podobně, se nevím, z jakého důvodu stávají čím dál víc hůře průjezdné a hlavně méně plynulé. Proto se tvoří takové zbytečné kolony, kvůli kterým se pak dělají takováto nesmyslná opatření. A z hlediska ekologie, na kterou se teď až přehnaně poukazuje, je to teda taky "výhra"! Asi můžeme jen tiše závidět jiným městům, např. Brnu, které mají na dopravním oddělení skutečné odborníky.

Úterý, 4. ledna 2022, 19:42Odpovědět

Yukin Yukin

Minimálně mohli upravit - na konci zúžit a obnovit vodorovné dopravní značení a v jízdním pruhu namalovat šipky na odbočení, když značku instalovali, bylo počasí vlídné k tomuto kroku. Také bývá zvykem umístění informační tabule o změně režimu dopravy. Fláknout tam v noci příkazovou značku na sloup a nic víc je dost diletantský přístup. Pak budeme mít v Drbně jen články a fotky, jak se to nedodržuje.

Úterý, 4. ledna 2022, 18:18Odpovědět

Stanislav Nývlt

Proč ta značka nemá časové omezení? V noci nedává smysl. To samé zákaz odbočení u lázní.

Úterý, 4. ledna 2022, 16:23Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.