Na odbočení vlevo je to jedno z nejhorších míst v Liberci. Tedy vlastně bylo, na křižovatce ulic Nitranská a Košická se nedávno objevila značka, která odbočení vlevo na Košickou zakazuje, nově je tu přikázaný směr doprava. Mnozí si ale stále značky nevšimli a vlevo odbočují nadále.
Podle radnice upravit dopravní režim nebyl nápad města. Změna má souviset s rozsáhlou bytovou výstavbou, která vznikla na místě bývalých Montážních závodů naproti krajskému úřadu. „Celé je to v režimu přenesené působnosti, to znamená odboru dopravy a stavebního úřadu," řekl ČTK náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro LK).
Změna dopravního režimu v tomto místě podle něj pramení z vypracovaného matematického modelu. Jenže odbočit vlevo z Nitranské na Košickou nešlo ani před zmiňovanou výstavbou. Řidiči byli odkázáni na řidiče na hlavní. „Auta tam tvořila dlouhé kolony a samozřejmě, kdo to kdy zkusil tam odbočit vlevo, ví, že to bylo skoro vždy nebezpečné," dodal Šolc.
Čtvrtek, 9. prosince 2021, 11:23
Město se rozhodlo pomoci vyřešit dlouhé kolony, které vznikají na křižovatce Masarykova a Vítězná. Právě z obou příjezdů z Vítězné ulice má v plánu zakázat odbočování vlevo. Tím by se měly kolony zmenšit na únosnou mez.
Zejména v dopravních špičkách bylo k odbočení vlevo z Nitranské potřeba, aby čekající řidiče pustili motoristé jedoucí v obou směrech po Košické ulici, která patří mezi nejvíce dopravně zatížené ve stotisícovém městě. Z jedné strany se na ni napojuje ulice od nádraží a sjezd z průtahu a z druhé strany do ní najíždějí auta zejména ze spodního centra. Fronty nezřídka bývají dlouhé i několik set metrů.
Část řidičů ale značku buď nevidí, nebo ignoruje. Během pár úterních minut vlevo odbočilo hned několik aut. Další řidiči se zase před křižovatkou začali otáčet.
Podobné opatření chystá město i na křižovatce ulic Masarykova a Vítězná, kde právě z Vítězné nepůjde odbočit v obou směrech vlevo. Mají se tím zkrátit kolony, které jsou v místě především ráno a odpoledne.
Radnice si nechala zpracovat průzkum intenzit vozidel všech vjezdů a provedená mikrosimulace posoudila kapacitu této křižovatky. „Z výsledků posouzení kapacity křižovatky pro stávající stav vyplývá, že vjezdy z Vítězné ulice jsou na hranici kapacity na stupni E, což je nestabilní stav, s délkou front až 130 metrů,“ vysvětlil dopravní specialita Vojtěch Janků z odboru Kancelář architektury města Liberce.
Podle primátora jde o levné řešení, které může okamžitě pomoci. „Zajistíme tím, aby se tam zejména v ranních a odpoledních hodinách netvořily desítky metrů dlouhé kolony. Navrhujeme tam místní úpravu umístěním dvou značek zakazujících odbočení doleva z obou vjezdů z Vítězné ulice,“ řekl primátor Liberce Jaroslav Zámečník (Starostové pro LK).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jestlipak to nevymyslel stejný dobrák, jako rekonstrukci v Příšovicích na hlavní silnici.... Skoro mám dojem, že někdo vyskočí s diplomem z vysoké školy a vymyslí něco úžasného. Liberec je poslední roky průšvih sám o sobě a teď ještě tohle? S rekonstrukcí těch mostů v popředí? Tak to snad nemohl být liberečák, nebo nejezdí do práce autem. Teď už jen zbývá, aby tam dali kamery, a město bude vydělávat na pokutách.... Smutné.
Dobry den, no to mame opravdu chytre uredniky. Vse se presune o neco dal a budeme jezdit otacet se na cerpaci stanici shell. Takze budeme nejdrive blokovat auta kdyz budeme odbocovat na shellku pak samotnou shellku kde se budou tvorit fronty a pak budeme blokovat dopravu pri vyjezdu. Super. Jste hlupaci a amateri
Zase něco mně stačil dřív Šaldák pořád se tam mněnily přednosti. U toho Babylonu jsem tenkrát byl celkem to tam bylo normální.
No to je úžasný, takže z Rybníčku se přes Fu"gnerku na Bídu nelze dostat a teď nově ani tudy ne? To musíme jako paka jet nahoru na Nádražní, zařadit se do jiné fronty u Stavokombinátu, kde je další pasqil v podobě zbytečné světelné křižovatky a půlkou Horákovky kolem teplárny, kde mě též zbrzdí další světla dojet konečně na křižovatku, kterou jsem měl předtím cca 30m nadosah??? No to je teda nápad, opravdu asi hodný autora! Ten asi autem nejezdí, že? Souhlasil bych alespoň s časovým omezením, které tu navrhuje p. Nývlt. Jinak obecně zdejší ulice, které se zužují, cpou se na ně trávníky, místo aby se zachoval delší odbočovací pruh (od Malého divadla dolů k Benzině) a podobně, se nevím, z jakého důvodu stávají čím dál víc hůře průjezdné a hlavně méně plynulé. Proto se tvoří takové zbytečné kolony, kvůli kterým se pak dělají takováto nesmyslná opatření. A z hlediska ekologie, na kterou se teď až přehnaně poukazuje, je to teda taky "výhra"! Asi můžeme jen tiše závidět jiným městům, např. Brnu, které mají na dopravním oddělení skutečné odborníky.
Minimálně mohli upravit - na konci zúžit a obnovit vodorovné dopravní značení a v jízdním pruhu namalovat šipky na odbočení, když značku instalovali, bylo počasí vlídné k tomuto kroku. Také bývá zvykem umístění informační tabule o změně režimu dopravy. Fláknout tam v noci příkazovou značku na sloup a nic víc je dost diletantský přístup. Pak budeme mít v Drbně jen články a fotky, jak se to nedodržuje.
Proč ta značka nemá časové omezení? V noci nedává smysl. To samé zákaz odbočení u lázní.