Čekala se dlouhá a emotivní diskuse. Připravovaný projekt výstavby tramvajové tratě do Rochlice sliboval politický střet, protože jednotlivé strany v zastupitelstvu na ni mají odlišné názory. Jenže předkladatel bodu, náměstek Jiří Šolc, ho nakonec stáhl s tím, že ho předloží znovu na příštím zastupitelstvu.
„Materiál byl nachystán po dlouhé přípravě. Nicméně chápu, že politické rozhodnutí o této věci je velmi vážné a těžké. Byl jsem proto požádán, aby to neprocházelo na těsnou většinu a že do příště budeme hledat širší konsenzus,“ okomentoval stažení bodu Jiří Šolc (Starostové pro LK). Podle něj to ale není tím, že by měl věcnou chybu nebo byl špatně připravený. „Jde o to, aby našel širší politickou podporu,“ dodal.
Na budoucnosti tramvajové trati do Rochlice se neshoduje vedení města s opozicí, odlišné názory ale mají i koaliční strany. Dosud se totiž počítalo s variantou kolem teplárny, což by ale znamenalo náklady kolem 1,7 miliardy korun a také řadu výkupů a demolic. Vládnoucí starostové tak přišli s návrhem, aby se znovu prověřila varianta přes Broumovskou. „Na plánované trase přes Broumovskou by přitom k žádnému výkupu pozemků a bourání domů dojít nemuselo,“ vysvětlil primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro LK).
Středa, 27. dubna 2022, 18:44
Před pár dny informovalo vedení města o plánované tramvajové trati do Rochlice. O ní se mluví dlouhé roky, a jak to tak vypadá, dlouho se o ní ještě mluvit bude. A to třeba už na čtvrtečním zastupitelstvu. Proto jsme se zastupitelských klubů...
Nové posouzení je ale podle opozice jen dalším odložením celého projektu. „Vedení města dopracovalo projektovou dokumentaci k takzvané spodní variantě přes ulici Milady Horákové v investičně zcela nesmyslné podobě. Najdeme v ní tunel či desítky zbytečných demolic obytných domů. Toho se nyní lekli a chtějí se vracet k již překonané a dopravně mnohem méně efektivní horní variantě,“ kritizuje zastupitel Jindřich Felcman (Změna pro Liberec/Zelení).
Podle něj se dá pokračovat v projektování spodní varianty, ale v realistické a mnohem levnější variantě. „Tramvajové koleje je zcela bez problémů možné posunout do prostoru ulic, poté nebudou nutné demolice. O tramvaji do Rochlice se tak přestane v Liberci konečně jen mluvit, ale začne se konečně něco dělat,“ dodal.
Navíc rozdílné názory panují i ve vedení města. Podle Šárky Prachařové (ANO) by se město mělo zamyslet, zda vůbec tramvaj do Rochlice potřebuje. „Hledejme raději alternativu pro obslužnost tohoto území, levnější a méně nákladné řešení, které bude efektivní i ekologické,“ řekla Drbně.
Zastupitelé tak mají měsíc na jednání o dalším postupu. Náměstek Jiří Šolc chce materiál o tramvaji do Rochlice předložit znovu na květnovém zastupitelstvu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.