Čeští motoristé letos s přezouváním na zimní pneumatiky otálejí více než loni. Na zimní pneumatiky zatím přezulo zhruba 80 procent řidičů, kteří sezónní gumy využívají. Loni to na konci listopadu bylo téměř 90 procent. Vyplývá to z údajů sítě Louda Auto. Zároveň firma odhaduje, že až třetina tuzemských řidičů nepřezouvá vůbec a s autem v případě sněžení nebo náledí nevyjíždí.
„Opět se potvrzuje tendence, kdy se tuzemští řidiči při přezouvání svých aut řídí aktuálním počasím, a ne kalendářem," uvedl ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto Pavel Boháč. Hodně řidičů z větších měst podle něho stále čeká s objednáním do servisu až na příchod skutečné zimy a sněhu.
Zimní a celoroční pneumatiky podle serveru Pneumatiky.cz letos zdražily meziročně v průměru o 13 procent, tedy pod úroveň inflace. U některých levnějších modelů je ale cena proti loňsku vyšší až o čtvrtinu. Pneuservisy pak zdražily své služby o desetinu. Důvodem zdražování jsou vyšší výrobní náklady i růst cen energií.
„Většina prodejců pneumatik letos hlásí růst cen o desítky procent hlavně v nejlevnější kategorii pneumatik, zatímco u prémiových pneumatik je zdražování minimální. Cenové rozdíly mezi kategoriemi zimního obutí se tak letos zmenšují," dodal Boháč. Cena za přezutí je podle něj stejná jako na jaře.
Povinnost přezout na zimní pneumatiky mají řidiči od 1. listopadu do 31. března, pokud je na vozovce souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo pokud lze vzhledem k povětrnostním podmínkám takové podmínky předpokládat. Použití zimních pneu v některých úsecích za jakýchkoliv podmínek pak nařizuje dopravní značení.
Louda Auto je největší prodejce vozů Škoda a Hyundai v České republice a dealer dalších devíti značek. Provozuje celkem 31 autosalonů a 19 autorizovaných servisů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.