Liberecký kraj posílil s novým jízdním řádem spojení na lince L7 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf. Úpravy mají zmírnit zpožďování vlaků, které je způsobené nedostatečným stavem trati, respektive úplným vyčerpáním její současné kapacity.
"Ranní školní vlak původně s odjezdem v 6:56 ze Žitavy a v 7:06 z Hrádku nad Nisou, vyjíždí nově ze Žitavy už v 6:35 a z Hrádku nad Nisou pak v 6:59, do Liberce přijíždí v 7:24. V úseku Hrádek nad Nisou – Liberec je tento vlak složen ze dvou jednotek s dostatečnou celkovou kapacitou 240 míst k sezení," říká Otto Pospíšil, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem veřejné dopravy v Libereckém kraji. V pracovní dny je zrušen jeden pár vlaků mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou kolem 14. hodiny a vlaky původně odjíždějící v 11:06 a ve 12:02 nově vyjíždějí až v 11:32 a ve 12:28.
"Větší změny pro tuto trať připravujeme až pro následující jízdní řád, aktuálně probíhá projednávání s dalšími partnery v Německu a Ústeckém kraji, a pokud vše dopadne, tak bychom je chtěli zavést od prosince příštího roku. Tuto trať, ale i mnoho dalších v Libereckém kraji, čekají v příštím roce i rozsáhlé výluky, budou jak na Frýdlantsku, tak právě na trati Liberec - Hrádek, na Tanvaldsku i na Železnobrodsku," dodal Pospíšil. Po dobu výluk budou spojení zajišťovat autobusy.
Trať z Liberce na Hrádek a dál do Německa využije denně kolem 2500 cestujících, od června do října příštího roku je čeká výluka. Souvisí s rekonstrukcí nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou, kterou zahájila Správa železnic letos v září. Projekt za bezmála 1,238 miliardy korun má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa. "Zvýší zabezpečení tratě a komfort pro cestující," řekl již dříve ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Rekonstrukce by měla skončit příští rok v listopadu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.