Aktuálně

Festival Crystal Valley Week 2025 vrací sklo do Libereckého zámku více...

Žena spadla do hlubokého koryta Smědé i se psem. Ven jim pomohli hasiči více...

Poznáváte muže na fotkách? Kradl ve volnočasovém areálu a sám na sebe posvítil více...

Na víkend se vrátí letní počasí. V Libereckém kraji naměříme až 30 stupňů více...

Pod Ještěd se vrací legendární závody Spartan více...

Liberec sníží počet taxi stání a zruší pronájmy konkrétním provozovatelům více...

S novým jízdním řádem zrychlí v prosinci cesta mezi Libercem a Varnsdorfem

Autoři | Foto Luboš Vrabec

Cestování vlakem mezi Libercem přes Německo do Varnsdorfu v sousedním Ústeckém kraji by mělo od 14. prosince zrychlit zhruba o deset minut. Počítá s tím návrh nových jízdních řádů, který zveřejnil koordinátor dopravy v Libereckém kraji Korid LK. Zrychlit cestování umožní rekonstrukce trati z Liberce do Hrádku nad Nisou, na které se pracuje, a také obnova úseku na polském území, kterou připravuje Polská společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (Polské železniční trati).

Právě na linkách L7 Liberec – Hrádek nad Nisou – Žitava – Varnsdorf – Seifhennersdorf a RE2 Liberec – Drážďany počítá návrh s úplně novým jízdním řádem. Mezi vlaky bude podle Koridu LK možné přestupovat nejen v Liberci, ale nově také každou celou hodinu v Žitavě. Do Drážďan, Zhořelce, respektive Berlína tak budou od Liberce vlaková spojení v hodinovém intervalu a svou rychlostí mohou konkurovat jízdě autem.

Jízdní řád se ještě může měnit

Návrh jízdního řádu pro trasu z Liberce do Žitavy přitom není podle koordinátora konečný a zřejmě ještě dozná úprav. „Minulý týden, tedy po uzávěrce nynějšího návrhu, polská strana oficiálně stvrdila opravu své trati mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou včetně zvýšení rychlosti ze 40 kilometrů v hodině na 100 kilometrů. S úpravami na českém území to umožní díky časovým úsporám rozšířit obsluhu některých zastávek," řekl Pavel Blažek ze společnosti Korid LK.

Trať z Liberce na Žitavu denně využije kolem 2500 cestujících, nyní tam ale vlaky nejezdí, od začátku dubna je nahradily autobusy. Výluka spojená s projektem Správy železnic za 1,24 miliardy korun by měla skončit na konci září. Podle ředitele Správy železnic Jiřího Svobody projekt zlepší dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýší zabezpečení tratě i komfort pro cestující. Součástí jsou rekonstrukce nádraží v Hrádku nad Nisou a Chrastavě.

Slabým místem zůstane hraniční most mezi Polskem a Německem, kde se jezdí 50 kilometrů a zatím se dělat nebude, to už ale není problém.

Pavel Blažek, Korid LK

Největší brzdou na trase byl dosud úsek na polském území, kde mohly vlaky jezdit maximálně čtyřicítkou. Polská strana teď ale chce do října zhruba 2,8 kilometru dlouhý úsek na své území zrekonstruovat. „Slabým místem zůstane hraniční most mezi Polskem a Německem, kde se jezdí 50 kilometrů a zatím se dělat nebude, to už ale není problém," dodal Blažek.

Změny i ve směru do Polska

Návrh jízdního řádu počítá se změnami také na dalším přeshraničním spojení: na lince L1 Liberec – Tanvald – Harrachov – Sklářská Poreba přibude spojů v přeshraničním úseku, dohodly se na tom Liberecký kraj s Dolnoslezským vojvodstvím. Tato linka je velmi využívaná turisty v letní i zimní sezoně a zájem o ni roste. Ani na této trase ale aktuálně vlaky nejezdí, kvůli rekonstrukci trati zajišťují spojení z Jablonce nad Nisou přes Tanvald a Harrachov do Polska autobusy.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, Německo, Polsko, železnice, správa, jízdní řády, Liberecký, Ústecký

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.