Dnes, 15:04
O deset dní se po dohodě Správy železnic, Libereckého kraje a dopravců prodlouží výluka na železniční trati mezi Chrastavou a Hrádkem nad Nisou, potrvá tedy až do 23. prosince. Na nově zrekonstruované trati se tak vlaky rozjedou až na Štědrý den. První vlak, který projede celou tratí podle nového jízdního řádu, vyjede ze stanice Seifhennersdorf ve středu 24. prosince ve 4 hodiny 18 minut. Na trase z Varnsdorfu do Liberce pojedou vlaky 50 minut, což je o deset minut rychleji než původně. Z Liberce do Žitavy to je nyní 27 minut, což je o cca 5 až 10 minut rychlejší.
„Jsem rád za spolupráci s Polskými státními drahami a Dolnoslezským vojvodstvím. Ti opravili polský usek mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou,“ uvedl hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).
„Dohodnuté úpravy ve stanici Hrádek nad Nisou v tomto období nám zajistí, že budeme moci od 24. 12. 2025 nabídnout cestujícím jízdní řád bez omezení. Věříme, že aktualizovaný harmonogram návazných činností již nedozná výrazného zdržení tak, aby na konci dubna 2026 bylo v Hrádku zcela hotovo,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).
Důvodem úpravy termínu je především rozšíření původně plánovaných prací. „Využili jsme totiž souběžné rekonstrukce navazujícího úseku v Polsku a opravy jsme tak mohli provést ve větším rozsahu až ke státní hranici. Díky tomu se výrazně zlepší technický stav tratě i možnosti rychlejší jízdy vlaků. Do harmonogramu zasáhly také komplikace při stavbě nového podchodu v Hrádku nad Nisou a souběžně probíhající přeložky inženýrských sítí,“ dodává Sviták.
Na společném jednání všech zúčastněných se podařilo najít řešení, které umožní plynulé křižování vlaků a zároveň provizorní zpřístupnění podchodu ještě během výluky, aby byl přestup na autobusy pro cestující co nejpohodlnější. „Kratší prodloužení výluky tak přinese výrazně kvalitnější výsledek celé modernizace a komfortnější cestování do budoucna,“ dodává mluvčí Libereckého kraje Filip Trdla.
Cesta mezi Libercem a Varnsdorfem zrychlí přibližně o deset minut, což je asi 15 %. Mezi vlaky půjde přestupovat nejen v Liberci, ale nově také každou celou hodinu v Žitavě. „To zásadně rozšíří možnosti cestování. Do Varnsdorfu, Drážďan, Zhořelce, resp. Berlína tak budou od Liberce vlaková spojení v hodinovém intervalu a jízda se svou rychlostí již přiblíží jízdě autem,“ podotýká Trdla.
Ve všední dny je pro dojížďku studentů i pracujících upřednostněno přímé spojení mezi Varnsdorfem a Libercem. O víkendech se pak pravidelně střídají přímé spoje z Liberce do Varnsdorfu i do Drážďan. Ve špičkách je i nadále počítáno s vloženými posilovými spoji mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou a v ranních hodinách bude zaveden nový posilový vlak s příjezdem v 7:07 do Liberce, který tak zkrátí interval v ranní špičce mezi vlaky s příjezdy v 6:51 a 7:29.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám