Jablonec nad Nisou objednal studii proveditelnosti, která má ukázat, kudy by centrem města mohla vést tramvajová trať. Linku z Liberce chce radnice protáhnout až k autobusovému nádraží. Na výběr jsou dvě varianty, studie by měla ukázat, která je vhodnější, a také, zda je to vůbec realizovatelné.
Studie by měla být hotova na podzim, vybranou trasu chce radnice začlenit do nového územního plánu. "V současné době je tramvajová výluka a my jsme v rámci toho autobusy prodloužili z nynější konečné tramvaje na autobusové nádraží. Ukázalo se, že je o to mezi cestujícími velký zájem a tato linka je využívaná," uvedl náměstek primátora pro ekonomiku Miloš Vele (ODS). Studie by měla ukázat, zda je záměr vůbec realizovatelný a kudy by bylo nejlepší tramvajové koleje vést. "Měla by také určit místo, kam tramvaj bude jezdit - jestli to bude na současné autobusové nádraží nebo jestli vznikne nový terminál v prostoru staré tržnice," dodal Vele.
Zájem o prodloužené spoje až na autobusové nádraží dnes potvrdil i ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Luboš Wejnar. "Teď se tam dělá dopravní sčítání, v průměru tam autobusy až na nádraží přepravují od deseti do 30 cestujících, v ranní a odpolední špičce také až 50," řekl Wejnar. Do rekonstrukce meziměstské trati v roce 1972 tramvaj do centra Jablonce jezdila a bylo by podle něj dobré trať opět prodloužit. "Nebude to ale levné, je to téměř kilometr kolejí," dodal.
Tramvajová trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955. V 60. letech minulého století ale v Jablonci převládl názor, že tento typ dopravy je přežitkem. Jablonec dokonce prosazoval zrušení meziměstské linky, díky Liberci ale zůstala dvanáctikilometrová trať zachována. Denně přepraví až 11 tisíc lidí. V letech 1972 až 1976 prošla kompletní rekonstrukcí. Od obnovení provozu v roce 1976 už provoz tramvají v Jablonci končí na otočce u lázní zhruba půl kilometru od centra. Od loňského března tramvaje do Jablonce nejezdí, kilometrový úsek trati před Jabloncem se rekonstruuje, hotovo by mělo být koncem června.
Jablonec by rád prodloužení trati spojil s vybudováním nového terminálu hromadné dopravy, jehož součástí by bylo i parkoviště. "To by mohlo být zajímavé hlavně pro lidi z okolí Jablonce. U terminálu by zastavili a mohli by jet hromadnou dopravou do Liberce," nastínil jednu z možností využití náměstek pro rozvoj Lukáš Pleticha (ČSSD). Stavbu chce financovat z Integrovaného plánu rozvoje území aglomerace Liberec - Jablonec nad Nisou. "Když vše půjde hladce, někdy kolem roku 2018 bychom mohli mít hotové projektové dokumentace a projektové žádosti a někdy v horizontu let 2019 a 2020 stavět," dodal.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.