Liberecký dopravní podnik nemusí vracet ani druhou část dotace, kterou získal na modernizaci tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Rozhodnutí ministerstva financí, proti kterému není odvolání, tak definitivně zahnalo obavy společnosti, že bude muset vracet zhruba 190 milionů korun. Před měsícem ministerstvo rozhodlo o tom, že dopravní podnik nemusí vracet 79 milionů korun, které podnik dostal na rekonstrukci úseku na stejné trati. Dnes vedení společnosti informovalo o tom, že ministerstvo rozhodlo stejně také ve druhém případě, kde dopravnímu podniku hrozila vratka 111 milionů korun.
„Tříleté snažení dopravního podniku nevyšlo vniveč a snažení minulého a současného představenstva se ukázalo jako oprávněné. Vypracování různých analýz a doplnění nás vyšlo na statisíce. Dopravnímu podniku ještě před pár dny hrozilo, že bude muset vracet 110 milionů korun a k tomu by platil také penále, které by bylo ve výši sto procent částky. Před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici potřebujeme mít takzvaně čistý stůl, proto jsme rádi, že toto rozhodnutí přišlo,“ oznámil dnes na tiskové konferenci ředitel dopravního podniku Luboš Wejnar.
Vratka jakékoliv částky by dopravnímu podniku komplikovala další plánované rekonstrukce a modernizace. „Jakékoliv opačné rozhodnutí by měl výsledek velký vliv na další investiční akce, které plánujeme,“ doplnil předseda představenstva Pavel Šulc.
Kontrola se zabývala modernizací trati ve dvou úsecích. Na první úsek Fügnerova - Mlýnská – Klicperova dostal dopravní podnik dotaci téměř 80 milionů a navazujícího úseku Klicperova - U Lomu skoro 111 milionů korun.
A co rada dotačního programu dopravnímu podniku vytýkala? Podle ní porušil rozpočtovou kázeň, když zakázku týkající se zmíněné rekonstrukce, která probíhala v letech 2008 až 2010, rozdělil na dvě. Proto rada žádala vrátit dotaci dohromady zhruba 190 milionů korun. Dopravní podnik si ale stál za tím, že nebylo možné obě zakázky spojit. Stavbu podle provozně technického ředitele Ludvíka Lavičky zkomplikovaly nejasnosti kolem vedení tratě areálem bývalé Textilany. „Trasování se několikrát měnilo. Stavbu proto ani nebylo možné realizovat v jednom roce,“ dodal Lavička.
Trať z Liberce do Jablonce se rekonstruuje od roku 2008. Od té doby se do ní za přispění EU dalo přes 700 milionů korun. V rámci modernizace byla až k Nové Rudě vybudována druhá kolej, která umožnila zrychlit dopravu a zvýšit bezpečnost, protože se tramvaje nemusí křižovat. Poslední etapou za zhruba 286 milionů korun byla modernizace zhruba tříkilometrového úseku ve Vratislavicích a kilometr trati u Jablonce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.