Výluky na železničních tratích zkomplikují od čtvrtka až do konce října dopravu na Frýdlantsku. Důvodem jsou pokračující rekonstrukce v železničních stanicích Frýdlant a Raspenava a také opravy železničních přejezdů na silnici třetí třídy v Oldřichově v Hájích a na hlavní silnici 13 ve Frýdlantu.
Opravy jsou součástí projektu, který včetně DPH přijde na zhruba půl miliardy korun. Počítá s rekonstrukcí staničního zabezpečovacího zařízení v Raspenavě a Frýdlantu a také traťového zabezpečovacího zařízení v úsecích Mníšek u Liberce - Raspenava, Raspenava - Frýdlant a Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem včetně zabezpečení přejezdů. Rekonstrukce čeká i samotná kolejiště včetně nástupišť ve Frýdlantu a Raspenavě. "Nabídneme lepší komfort nástupu v železničních stanicích," řekl již dříve oblastní ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v Hradci Králové Vladimír Filip.
Od 6. do 19. října bude výluka na trati z Mníšku přes Frýdlant do Černous. Ve stejném termínu se bude pracovat také na trati z Raspenavy do Bílého Potoku pod Smrkem. Od 20. do 31. října budou pokračovat výluky na železniční trati z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem. Všechny osobní vlaky budou po dobu výluk na jednotlivých tratích nahrazeny autobusovou dopravou. "Je tam omezení v přepravě vozíčkářů a kočárků a obecně zavazadel s ohledem na kapacitu těch autobusů, takže na to je potřeba dát pozor," řekl Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji. Cestující by podle něj měli sledovat informace na internetových stránkách Českých drah a IDOL.
Práce na modernizaci železničních tratí na Frýdlantsku začaly už v loňském roce, kdy SŽDC do oprav v regionu investovala téměř 68 milionů korun. Největší akcí byla rekonstrukce Riegelského tunelu na trase z Liberce do Černous za 47 milionů korun. Nové zabezpečení už dostal i úsek trati z Raspenavy do Bílého Potoka, opraveny byly také mosty na trase z Frýdlantu do Černous a z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem. Letos práce pokračují výměnou kolejnic, pražců, opravami geometrické polohy kolejí a sanací skalních zářezů. "Umožní to zvýšit rychlost na některých úsecích," dodal Blažek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.