Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Lidé se nedostali do práce a škol. Některé autobusy ČSAD Liberec vůbec nevyjely

Autoři | Foto Jaroslav Appeltauer

Liberecký kraj uvažuje o tom, že kvůli neplnění smlouvy ukončí spolupráci s ČSAD Liberec. Firma zajišťuje regionální autobusovou dopravu na Liberecku. Od loňského prosince ale dopravce nezajistil některé spoje zejména v oblasti Chrastavy a Hrádku nad Nisou. Liberecký kraj vyzval dopravce k nápravě, pokud ale bude smlouvu dál porušovat, může ji kraj vypovědět s výpovědní lhůtou čtyři měsíce.

Podle ČSAD Liberec byly hlavní příčinou problémů zhoršené klimatické podmínky, nesjízdnost komunikací a sněhová kalamita. Poškozeno haváriemi bylo několik autobusů se škodou přesahující dva miliony korun. Situaci zkomplikovala chřipková epidemie, která postihla 15 řidičů a řidiček. „Operativně jsme uzavřeli smlouvy s některými dopravci mimo systém IDOL (Integrovaný systém dopravy v Libereckém kraji), kteří pomáhali zajišťovat dopravní obslužnost zejména v oblasti Frýdlantského výběžku, kde byla situace nejkritičtější," uvedl dopravce.

Liberecký kraj objednává autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, zajišťuje ji devět dopravců. Největšími jsou BusLine, ČSAD Česká Lípa a ČSAD Liberec. Smlouvy s dopravci má kraj uzavřené do konce roku 2018. ČSAD Liberec má na letošní rok smlouvu na zajištění dopravy v rozsahu 3,75 milionu kilometrů, za což by měl kraj zaplatit bez kompenzací mezd řidičům zhruba 63 milionů korun. „Kraj za službu platí, a proto žádá nápravu," uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Marek Pieter.

Není možné, aby autobus, který má podle jízdního řádu jet, na zastávku vůbec nedorazil a cestující se nedostali do zaměstnání, škol nebo k lékaři," řekl. Dopravce podle náměstka nemá k dispozici požadovaný počet vozidel a ani personální situace uvnitř firmy není stabilní. „Oslovili jsme už proto jiné dopravce zahrnuté do systému IDOL s dotazem, za jakých podmínek jsou schopni část výkonů za ČSAD Liberec zajistit. Po předběžném prověření by bylo možné výkony pro cca deset až dvacet vozidel zajistit v horizontu tří až čtyř týdnů," řekl Pieter.

ČSAD Liberec ale uvádí, že rozšířila vozový park a další vozy nasmlouvala, k dispozici tak bylo zhruba o pětinu víc autobusů, než je k zajištění dopravy v regionu potřeba. Intenzivní sněžení, mráz a silný vítr ale dopravu komplikovaly. „I přes maximální úsilí řidičů nebylo v jejich silách odjet všechny spoje v souladu s platným jízdním řádem. Naprosto nepřijatelné ovšem bylo riskovat zdraví nebo dokonce životy cestujících," uvedl dopravce, který očekává, že situace by se měla v krátké době stabilizovat.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberecký kraj, ČSAD Liberec, doprava, Hrádek nad Nisou, Chrastava, Marek Pieter, BusLine, ČSAD Česká Lípa, Frýdlantský výběžek

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.