Výrobci potravin a řemeslníci na Českolipsku a Novoborsku mohou už potřetí soutěžit o výrobek roku. Cílem soutěže, kterou českolipská radnice poprvé vyhlásila v roce 2019, je podpora místních producentů.
„Dnešní doba je pro podnikatele velmi složitá, a proto soutěž o nejlepší regionální výrobek nabývá na důležitosti. Prostřednictvím ní můžeme regionálním výrobcům pomoci nejen finančně, ale především jsme schopni na jejich výrobky upozornit veřejnost, umožnit výrobcům, aby se informace o jejich produktech dostala mezi široký okruh lidí, a tím pomohli podpořit jejich prodej. Věřím proto, že se výrobci do naší soutěže přihlásí. Uplynulé dva ročníky soutěže byly velmi úspěšné a naplnily náš původní záměr,“ řekla starostka České Lípy Jitka Volfová.
Soutěží se ve třech kategoriích: potraviny, řemesla a umělecké výrobky a oděvní a textilní tvorba. Vítězové jednotlivých kategorií získají finanční odměnu 5000 Kč, absolutní vítěz si odnese 20.000 korun a získá právo označovat svůj výrobek logem Českolipský regionální výrobek roku 2021. „Pochlubte se šikovností svých rukou a přihlaste sebe a své výrobky do této řemeslné soutěže. Ať už vyrábíte keramiku, šperky, sklo či oděvy, vaříte pivo či vyrábíte jiné dobroty, soutěž je tu právě pro vás. Ucházejte se o vítězství nebo alespoň získejte nové zákazníky," vzkázal regionálním výrobcům novoborský starosta Jaromír Dvořák.
V loňském roce se do soutěže přihlásilo 32 regionálních výrobců, 20 bylo z Českolipska a 12 z Novoborska. Celkem přihlásili 96 výrobků. Absolutním vítězem se stala Ivana Hollanová z Mimoně se svým sladkým pečivem - bezlepkovými mrkvánky. Vítězkou prvního ročníku byla Michaela Bílková z České Lípy a její jahodový extra jam s bezovým květem prodávaný pod značkou Moje marmeláda. „Seznam všech přihlášených výrobků do obou uplynulých ročníků je v nové prezentaci na webu českolipského turistického centra," dodal českolipský radní pro kulturu, sport a cestovní ruch Michal Prokop.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.