Nezadržitelně se blíží další zima. A na toto období se každoročně připravují také silničáři. Ti krajští jsou připraveni. Jakmile nasněží a nebudou silnice sjízdné, vyjedou vozy nejpozději do 30 minut, informoval dnes náměstek hejtmana Jan Sviták. Právě dnes poprvé vyjely sypače také do nižších poloh.
Sypače v Libereckém kraji dnes poprvé v nové zimní sezoně vyjely i do nižších poloh. Ráno mrzlo na většině míst regionu a během dopoledne někde i sněžilo. Technika tak vyjela na Liberecku a Jablonecku, v Krkonoších, ale také na silnice na Českolipsku. Novinářům to dnes řekl Petr Správka, předseda představenstva krajské společnosti Silnice LK.
Stejně jako v předchozích letech jsou v rámci plánu zimní údržby nejprve uklízeny silnice první třídy. Po nich přijdou na řadu vytíženější silnice druhé třídy. „Zbývající úseky jsou udržované zpravidla jen pluhováním. Silnice, po kterých nejezdí autobusy a nepatří k těm frekventovaným, se neudržují,“ uvedl Sviták. Kraj má na starost zimní údržbu na více než 2 000 kilometrech silnic druhé a třetí třídy. Z nich se na bezmála 60 kilometrech údržba nezajišťuje.
O údržbu krajských silnic se v zimě starají bezmála dvě stovky řidičů a desítky strojů. „Na zajištění zimní údržby silnic druhých a třetích tříd je připraveno celkem 73 sypačů, 36 traktorových radlic, 17 nakladačů, 10 ks sněhových fréz, 34 dispečerů a 180 řidičů,“ vypočítával Správka.
Během loňského roku spotřebovali krajští silničáři více než 13 200 tun posypové soli a na silnicích zasahovali celkem 113 dnů. „Uplynulá sezona byla z pohledu zimní údržby náročná,“ informoval náměstek pro dopravu. Loňská zimní údržba stála kraj přes 143 milionů korun, ta předchozí 86 milionů a v sezóně 2018-2019 činily náklady 127 milionů korun. Loňská zima tak byla z pohledu nákladů na zimní údržbu nejdražší za posledních šest sezón.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.