Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 16. prosince 2022, 08:43
Leo Macenauer je pánský krejčí pocházející z rodiny, kde se řemeslu věnuje už třetí generace. Jeho dědeček Josef Macenauer byl ředitelem ve slavném OP Prostějov. Místo, kde se Leo stará o své zákazníky, je v Soukenické ulici v samém srdci Prahy. Právě tam Leo při své práci sází na osobní a individuální přístup k zákazníkům a klade důraz na precizní a kvalitní zpracování. V rozhovoru byla řeč například o tom, jak funguje digitalizace ve světě módy a co by mohlo vést k tomu, že Leo Macenauer jednou bude globálně známou značkou.
Leo Macenauer pochází z rodiny, kde se krejčovství věnuje už třetí generace. Leova matka uplatňovala své krejčovské dovednosti v malé šicí dílně a otec působil jako softwarový inženýr, který rozšířil rodinné působení o vlastní firmu spravující softwarové řešení řízení výroby textilních podniků.
„Máma i táta mě od krejčovství vlastně spíš odrazovali, protože mi správně tvrdili, že je to opravdu dřina, ale když si vzpomenu na dědu, který byl ředitelem jedné divize OP Prostějov, tak ten mě opravdu učil šít. Vlastně jsem v tom opravdu vyrůstal,“ vzpomíná Leo Macenauer a dodává, že dnes ve své práci do jisté míry spojuje všechno, čemu se věnovali jeho předkové, tedy samotné šití, řízení firmy i digitalizaci.
Hlavním produktem, na jehož výrobu se Leova dílna zaměřuje, je košile. „Naším hlavním artiklem jsou košile, vyrábíme ale i obleky, separátní saka nebo kabáty. Cílovou skupinu tvoří z velké části majitelé firem nebo vyšší střední manažeři, kteří řeší podobnou problematiku jako já, ale mají za sebou například o třicet let víc životních zkušeností.“
Všechno začíná smluvením první schůzky. „Na ní se snažím pochopit, jaký život zákazník žije, v jakých kruzích se pohybuje a pokládám otázky, které s produktem zdánlivě nesouvisí, ale ve skutečnosti jsou velmi důležité, abych věděl, jak má konečný výrobek působit a fungovat. Následně klienta změříme, oblékáme zkušební řady a zjišťuji, jak se v tom nebo onom kousku oblečení cítí. Když získám veškeré informace o klientovi, včetně toho, jestli má břicho nebo prohnutá záda, tak si je zapíšu a posílám do dílny konkrétní střih, který vzniká zde v Praze v našem digitálním prostředí, kde jsem schopný ovlivnit každý milimetr střihu,“ popisuje Leo Macenauer proces výroby jednotlivého kusu oblečení.
Hotová košile přijde do showroomu v centru Prahy z dílny, která vyrábí módu se značkou Leo Macenauer na Jesenicku. „Kromě České republiky spolupracujeme se Slovenskem, ale také Polskem nebo Bulharskem,“ doplňuje čtyřiatřicetiletý krejčí.
Leo Macenauer se stal jednou z tváří programu Strive Czechia, který v České republice spouští Mastercard a který bude v následujících letech pomáhat malým podnikatelům v rozvoji v digitální ekonomice. „Nejen já, ale všechny malé podniky si od tohoto programu mohou slíbit to, že se o ně někdo konečně začne zajímat, což se tu dlouho nedělo, protože zájem byl vždycky spíš o střední a větší podniky,“ popsal a dodal, že jeho víra v digitalizaci jednou může vést k tomu, že Leo Macenauer bude jednoho dne globálně známou značkou.
Hlavními cíli programu Strive Czechia jsou rozvoj financování drobného podnikání, podpora využívání digitálních nástrojů a rozvoj sítí a znalostí. Program navíc bude věnovat zvláštní pozornost podnikům vlastněným či vedeným ženami a bude rovněž podporovat podniky vlastněné či provozované podnikateli, kteří byli vlivem válečného konfliktu donuceni odejít z Ukrajiny a rádi by restartovali své podnikání v České republice.
„Oficiální spuštění programu máme za sebou a teď skutečně začíná ta reálná práce, protože teď musíme zajistit, aby se ambiciózní cíle, o kterých jsme mluvili, staly realitou a aby z nich mohli podnikatelé a živnostníci benefitovat,“ uvedl generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.
„Program Strive bude přispívat v celé řadě oblastí, dovolím si vyzdvihnout přístup k mentoringu nebo k digitálním nástrojům, lepší přístup k nástrojům a financování, ale součástí programu Strive bude také školení různých dovedností,“ doplnil Čarný. Program Strive Czechia je součástí celosvětového programu Strive, který podporuje Centrum pro inkluzivní růst společnosti Mastercard.
Sobota, 5. listopadu 2022, 16:30
V prostorách pražské výstavní síně Mánes se začátkem listopadu sešli zástupci mikro a malých podniků, aby společně se zástupci společnosti Mastercard stáli u spuštění unikátního programu Strive Czechia. Tato iniciativa má během tří let pomoci 250...
Digitální stránka je v krejčovství velice důležitá. „Chci vytvořit systém, který dokáže generovat košile na míru, aniž bych to musel dělat já. Jde mi o to, aby software dokázal držet moje know-how. Digitalizace je pro mě nástrojem k tomu, aby si klient mohl košili objednat z pohodlí domova sám a seděla mu úplně stejně jako kdybych ji zpracovával já.“
První fází je to, že popsanou činnost bude dělat člověk. „Od toho nejsme zase tak daleko, myslím si, že někdy příští rok by se nám to mohlo podařit. Další fází ale bude, že střihy a celkové krejčovství bude dělat umělá inteligence, ale to je hudba hodně daleké budoucnosti,“ říká Leo, který je mezi malými podnikateli v krejčovství do jisté míry průkopníkem digitalizace.
„Myslím si, že jsem první mezi mikropodnikateli v tom, jak velké pole toho, co by měl software kontrolovat, chci obsáhnout. A rozhodně si nemyslím, že digitalizace je nepřítel osobních vztahů, naopak na ně potom bude víc prostoru,“ uzavírá.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.