Přilákat návštěvníky do turistických oblastí Libereckého kraje a ukázat jim to nejzajímavější, co region nabízí. Podpořit spolupráci v rámci projektu Křišťálové údolí, fotografování oblíbených turistických cílů a celkovou propagaci Libereckého kraje jako turisticky zajímavého regionu.
To vše podpoří letos Liberecký kraj deseti miliony korun dotací, které budou směřovat turistickým oblastem. Peníze dostanou organizace destinačního managementu pro Jizerské hory, Krkonoše, Máchův kraj, Český ráj a Lužické hory.
„Jsem ráda, že se nám podařilo oproti minulému roku celkovou částku o sto procent navýšit, takže každá turistická oblast získá ne jeden jako loni, ale dva miliony korun. Aby však dotaci získaly, musí splnit patřičné podmínky,“ uvedla Květa Vinklátová (Starostové pro LK), náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu. Například doložit statistické údaje o turistické oblasti, zejména pak o návštěvnosti, průměrné délce pobytu či o tom, jaké konkrétní cíle návštěvníky nejvíc zajímají a zde zajdou také do turistických informačních center.
Stejně tak musí každá turistická oblast prokázat, nakolik je aktivní a jak se věnuje marketingu. „Zohledňují se vytváření, naplňování a vyhodnocování akčních a marketingových plánů, vzdělávání, účast na veletrzích a prezentačních akcích, interakce na sociálních sítích a webových portálech, vytváření produktů cestovního ruchu či aktivní spolupráce na celokrajských propagačních kampaních,“ vyjmenovala Vinklátová.
Liberecký kraj za poslední léta významně zvýšil podporu turistických regionů. „Jako jeden z mála krajů nejdeme cestou zřízení krajské destinační společnosti, která by pro nás znamenala mnohem vyšší náklady. Turistické regiony vzájemně spolupracují a svojí vlastní činností přinesly našemu kraji za rok 2022 přibližně 25 milionů korun. Jejich zástupci svou oblast dokonale znají, a jsou tak schopni poskytnout návštěvníkům odpovídající servis,“ uzavřela náměstkyně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.