Bedřichov v Jizerských horách odmítl podmínky dvou developerů ke spolupráci na zachování dalšího provozu skiareálu. Developeři vlastní podstatnou část pozemků v lyžařském areálu, jeden chce směnu pozemků, druhý změnu územního plánu. Jednání tím ale nekončí, jako mediátor k nim bude přizvána konzultantská firma KPMG, která už loni pro obec vytvořila analýzu zaměřenou na budoucnost skiareálu. Na webu obce o tom informoval starosta Bedřichova Petr Holub.
Nejistota ohledně dalšího fungování skiareálu v Bedřichově se 4,5 kilometru sjezdovek a sedmi vleky panuje kvůli tomu, že se ztrátové středisko rozhodl opustit jeho dlouholetý provozovatel TJ Bižuterie. Vlastníků pozemků ve skiareálu je více, a to včetně obce. Mezi nejvýznamnější patří společnosti Bioshop a Niseko, s nimiž právě obec jedná o budoucnosti lyžařského areálu.
Bioshop chce od obce změnu územního plánu, aby své pozemky o výměře přes 1,6 hektaru mohl využít pro výstavbu 11 rodinných domů či chalup. Výměnou za to nabízí, že na obec převede téměř 5,5 hektaru pozemků v areálu, z čehož zhruba polovinu vlastní a o odkupu zbývajících jedná. Navíc by obci v pěti ročních splátkách Bioshop poskytl tři miliony korun na vybudování zázemí pro letní provoz.
Niseko nabízí obci, že na ni převede všechny své nestavební pozemky v areálu v odhadované hodnotě asi 25 milionů korun, vybuduje na nich moderní stanici vleků se zázemím, čtyřsedačkovou lanovku a bude deset let garantovat provoz skiareálu. Za to chce od obce pozemky "U Vodojemu" v hodnotě 35 milionů korun a navíc závazek, že na dalších deset let obec pronajme za jednu korunu provozovateli střediska své pozemky ve skiareálu i přilehlé parkoviště.
Nabízené podmínky se ale vedení obce nelíbí. "Zastupitelé se dvakrát sešli na interní poradě, kde se shodli, že v současné době není vůle u většiny z nich hlasovat pro navrhovanou změnu územního plánu (dle návrhu Bioshopu) ani pro směnu pozemků (dle návrhu Niseko)," uvedl na webu obce starosta Petr Holub.
Podle něj se rozhodli pokračovat ve spolupráci s konzultantskou společností KPMG. "S cílem vytvoření reálného a udržitelného provozního modelu lyžařského areálu včetně definování konkrétních investic rozvoje areálu v čase. Společnost KPMG bude také mediátorem mezi jednotlivými zainteresovanými subjekty, s cílem pokusit se zajistit kompromisní shodu jejich úvah a záměrů. Časový horizont pro výstup je dohodnut na šest až osm týdnů," dodal Holub.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám