středa 13. listopadu 2019 Tibor

Další zákazník našel v uzenině část jehly. Jak se do výrobku dostala, není zatím jasné

Také jste někdy našli v jídle vlas nebo chlup? To je nic proti tomu, co v uzenině s názvem Čertíci našel před nedávnem jeden ze zákazníků Globusu. V pochoutce od Kosteleckých uzenin objevil při krájení dvoucentimetrový úlomek jehly. Případem se teď zabývá Státní veterinární správa, která si u výrobce vyžádala detailní kontrolu. Na rozdíl od obdobného případu, ke kterému došlo začátkem roku, nenašla žádné pochybení.

Zhruba dvoucentimetrový úlomek jehly našel zákazník v Čertících se šarží L000900458767 a datem spotřeby 27. února. „Tato šarže byla expedována z Kostelce do centrálního skladu obchodního řetězce Globus v Jirnech v množství 60 kusů. Uzeniny byly zabaleny ve vaničkách o váze 400 gramů. Datum spotřeby bylo u této šarže 27. února 2016. Spotřebitel však uvádí, že měl výrobek uskladněný v mrazáku,“ popsal mluvčí veterinární správy Petr Pejchal.

Ve výrobně tak krátce poté proběhla detailní kontrola všech systémů, které mají kovy v potravinách objevit. „Při kontrole detektorů kovu nebylo zjištěno pochybení. Výrobce předložil úředním veterinárním lékařům servisní zkušební protokoly ke konkrétnímu detektoru na balicí lince. Detektor je dle protokolu schopen zachytit předměty či částice z nerezové oceli od velikosti 6 milimetrů, u železa a neželezných kovů i menší, což bylo fyzickou kontrolou ověřeno,“ dodal mluvčí. Případ tak zůstává stále v šetření.

Není to přitom jediný takový případ, co inspekce v posledních měsících šetřila. V lednu nařídila stáhnout z prodeje Uherskou klobásu od výrobce Krahulík, prodávanou obchodním řetězcem Lidl. I v tomto případě našel zákazník v balení úlomek jehly.  

Foto SVS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.