Počasí dnes11 °C, zítra16 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

S výstavbou obchvatu České Lípy nesouhlasí Slunečná nebo Česká Skalice

Příprava další etapy obchvatu České Lípy se komplikuje, proti plánované stavbě, která by měla nákladní dopravu odvést mimo zastavěná území, se teď postavili lidé v nedaleké Slunečné nebo Skalici u České Lípy. Obávají se poškození přírody, velkého zásahu do krajiny, rozdělení obhospodařovaných pozemků a také zátěže pro tamní obyvatele. Tyto hlasy jsou ale spíše výjimkou, většina obcí na trase a také Liberecký kraj záměr podporují, protože ho vidí jako potřebný, řekl hejtman Martin Půta.

„Individuálním zájmům rozumím a do určité míry je chápu. Ale krajské stanovisko ke stavbě, která dopravně odleví celému regionu, se nemění," řekl hejtman. Trasa přeložky silnice I/9 je proto podle něj zahrnuta i v krajských plánech strategického rozvoje.

Silnice má po dokončení výrazně odlehčit zejména přetížené spojnici mezi Novým Borem a Českou Lípou, po níž projede denně bezmála 16 000 automobilů. Práce na miliardovém projektu začaly už v roce 2008 výstavbou mimoúrovňové křižovatky na silnici I/9 v Sosnové. Podle původních plánů měla první auta po novém obchvatu projet v roce 2016. V roce 2010 ale stavbu zastavil z úsporných důvodů tehdejší ministr dopravy Vít Bárta, stejně jako dalších 11 projektů. Příprava stavby tak musela začít od začátku.

První etapa výraznou dopravní úlevu nepřinesla

Dokončena zůstala pouze část první etapy, která končí na začátku České Lípy v Dubici. Žádnou významnou dopravní úlevu to ale nepřineslo. Podle informací z ŘSD už bylo vydáno územní rozhodnutí pro navazující etapu z Dubice do Dolní Libchavy a v plném proudu je příprava navazující úseku od Dolní Libchavy k okružní křižovatce v Novém Boru. „Věřím, že rozum zvítězí a stavba obchvatu bude pokračovat, aby ulevila nejenom tisícům lidí v České Lípě, ale také stovkám obyvatel v několika dalších obcích," řekla českolipská starostka Jitka Volfová.

Česká Lípa se 37 000 obyvateli je jedním z mála větších měst, která nemají obchvat a kamiony projíždějí městem. Středem České Lípy po silnici I/9 denně projede přes 14 000 aut, po Děčínské ulici až 25 000 aut za 24 hodin.

O obchvatu, který měl odvést dopravu mimo zástavbu, se mluví už od 90. let. Podle původních odhadů měl celý obchvat přijít na pět miliard korun, vzhledem k rostoucím cenám stavebních prací a materiálů je ale pravděpodobné, že bude dražší.

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Královehradecký kraj

Štítky silnice, stavby, správa, ŘSD, Česká Lípa, Liberecký, Česká Skalice, Slunečná, Martin Půta, Liberecký kraj, Skalice u České Lípy, Nový Bor, Vít Bárta, Jitka Volfová

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Daniel Vítek

Ach jo ten zeměpis - tak to zase někdo zmastil - nadpis Slunečná a Česká Skalice nesouhlasí a v textu nesouhlasí Slunečná a Skalice u České Lípy. No asi České Skalici u Náchoda to může být jedno, když leží v Královehradeckém Kraji, že ? Ach jo, to je zase úroveň, zpátky do lavic

Čtvrtek, 5. srpna 2021, 15:40Odpovědět

S výstavbou obchvatu České Lípy nesouhlasí Slunečná nebo Česká Skalice  |  Českolipsko  |  Z kraje  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.