Úterý, 15. července 2025, 10:48
Ani rekonstrukce, která na železničním přejezdu v Andělské hoře probíhala od dubna do června, nedokázala zatím vyřešit na 100 % problém se silnicí navazující na přejezd, kde především autobusy a delší vozy škrtaly spodky o vozovku. Přestože malý autobus, který tudy běžně zajíždí na náves už po rekonstrukci neměl s průjezdem přejezdu žádný problém, u autobusů jiného typu se drhnutí o silnici opakovalo.
Už to vypadalo, že se rekonstrukce silnice přilehlé k železničnímu přejezdu v Andělské Hoře povedla na výbornou. Jenže radost vedení města i tamních obyvatel zkazily další zkoušky průjezdu. „Autobus, který tudy běžně zajíždí na náves, neměl sebemenší problém. Jenže pak dopravní odborníci nechali přes přejezd přejet všechny typy autobusů a zjistili, že jeden si tzv. škrtá předkem, druhý zadkem, a my jsme lidem slíbili, že komunikace u přejezdu bude konečně opravená tak, aby tudy bezpečně projela všechna vozidla. Protože se tak nestalo, rekonstrukce bude pokračovat, a to nejspíš v srpnu, každopádně v době, kdy ještě stále bude probíhat výluka vlaků,“ říká starosta Chrastavy Michael Canov (Starostové pro Liberecký kraj).
Kontroverzní přejezd v Andělské Hoře, respektive silnice v jeho těsné blízkosti, řeší chrastavská radnice dlouhá léta. „V roce 2007 se tam stala na nechráněném přejezdu smrtelná nehoda. Po šesti letech jsme s vypětím všech sil dosáhli toho, že se v Andělské Hoře podařilo vybudovat závory. Tím ale problémy neskončily. V silnici zůstal hup, který byl nebezpečný pro spodky aut. Přesto se nám v roce 2015 podařilo vybojovat v Andělské hoře na návsi autobusovou zastávku pro malé busy. V roce 2019 ale podala společnost ČSAD žádost, aby byla tato zastávka zrušena, protože je nemožné, aby se busy s tímto hupem vyrovnaly,“ přibližuje potíže spojené s přejezdem železniční trati starosta Chrastavy.
Městu se nakonec podařilo zastávku zachovat s tím, že tam provedlo dvě dílčí opravy, aby skok nebyl tak výrazný. „Poté jsme čekali na výluku trati, abychom mohli opravu definitivně dokončit. Výluka začala v dubnu a tak mohla v průběhu měsíce nastoupit specializovaná firma, která měla kritické místo opravit tak, aby vyhovovalo všem vozidlům, malým i velkým,“ doplňuje Canov.
Práce přišly Chrastavu na 4 miliony korun. „Bohužel i přes naši radost ještě nejsou u konce. Omlouváme se všem, kterým prodloužení prací způsobí problémy. Věříme, že po ukončení této poslední části rekonstrukce už žádní řidiči nebudou během přejezdu trati drhnout spodky svých vozů o asfalt,“ uzavírá starosta Chrastavy.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám