Kvůli rekonstrukci železniční trati nebudou téměř celý červenec jezdit vlaky na Frýdlantsku, nahradí je autobusy. Pokračují tak opravy tratí, do nichž Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v posledních letech investovala stamiliony korun. Červencové opravy si opět vyžádají výluku na tratích z Liberce do Frýdlantu a dál do Černous, ale i do Raspenavy a Bílého Potoka nebo Nového Města pod Smrkem.
"V tomto případě se jedná o běžnou provozní výluku, dotahování upevňovadel, srovnání geometrické polohy kolejnice, svařování kolejí," popsal důvody uzavření železničních tratí mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Od 5. do 24. července nebudou jezdit vlaky z Liberce na Frýdlant a do Černous a Raspenavy, na trati do Nového Města pod Smrkem se práce protáhnou až do 27. července.
Kvůli opravě železničního mostu v Krásné Studánce se od středy 5. července do konce měsíce uzavře také podjezd pod ním. Kvůli úplné uzavírce budou jezdit po objízdné trase také autobusy MHD. Linka číslo 26 bude od vedena objízdnou trasou ze zastávky Pavlovice křižovatka v ulici Kateřinská ulicí Neumannova a Werichova do Stráže nad Nisou-Bergerovo náměstí a ulicí Studánecká do náhradní zastávky Krásná Studánka kovárna v ulici Hejnická u železničního podjezdu. "Dále pokračuje po své trase do zastávky Krásná Studánka. V opačném směru pojede linka po stejné objízdné trase," říká mluvčí doopravního podniku Martina Poršová.
Linka bude také zastavovat na zastávce Stráž nad Nisou, která bude pro tuto linku v režimu "na znamení". Ve směru do centra bude na náměstí zřízena náhradní zastávka u bývalé trafiky.
Na lince číslo 26 bude během uzavírky ulice Hejnická platit objížďkový jízdní řády. Na lince číslo 30 budou drobně upraveny odjezdy vybraných spojů tak, aby byla zachována návaznost ranních a večerních spojů. Linkou číslo 26 nebude obsloužena zastávka U Radčického potoka. Zastávka Krásná Studánka kovárna bude přemístěna na druhou stranu železničního podjezdu. "Z důvodu dlouhé objízdné trasy může na lince docházet k několikaminutovému zpoždění," doplňuje Poršová.
Práce na modernizaci železničních tratí na Frýdlantsku začaly už v roce 2015, kdy SŽDC do oprav v regionu investovala téměř 68 milionů korun. Největší akcí byla rekonstrukce Riegelského tunelu na trase z Liberce do Černous za 47 milionů korun. Nové zabezpečení už dostal i úsek trati z Raspenavy do Bílého Potoka, opraveny byly také mosty na trase z Frýdlantu do Černous a z Frýdlantu do Jindřichovic pod Smrkem.
Loni správa železniční cesty investovala do tratí dalších bezmála 250 milionů korun. Práce pokračovaly výměnou kolejnic, pražců, opravami geometrické polohy kolejí a sanací skalních zářezů. "Umožní to zvýšit rychlost na některých úsecích," řekl Pavel Blažek ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji. Letos práce pokračují, opravy jsou součástí projektu, který včetně DPH přijde na půl miliardy korun.
Projekt počítá s rekonstrukcí staničního zabezpečovacího zařízení v Raspenavě a Frýdlantu a také traťového zabezpečovacího zařízení v úsecích Mníšek u Liberce - Raspenava, Raspenava - Frýdlant a Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem včetně zabezpečení přejezdů. Oprava čeká i samotná kolejiště včetně nástupišť ve Frýdlantu a Raspenavě. "Nabídneme lepší komfort nástupu v železničních stanicích," řekl již dříve oblastní ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v Hradci Králové Vladimír Filip. Třeba ve Frýdlantu už práce na nádraží, ale i nedalekém přejezdu na silnici I/13 skončily.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.