Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dostane příští rok od Liberce rekordní příspěvek 247 milionů korun, letos to bylo 200 milionů. Peníze navíc firma podle generálního ředitele Luboše Wejnara použije na růst mezd a opravy tramvajových tratí a vozidel. Platy stoupnou zaměstnancům dopravního podniku od ledna. Řádově se mzdy řidičů zvýší o 9,5 procenta, uvedl Wejnar.
Dopravní podnik je největší společností ve vlastnictví Liberce, příspěvek od města tvoří skoro 40 procent příjmů DPMLJ. Menšinovým vlastníkem je od podzimu 2009 také Jablonec nad Nisou s 0,38 procenta akcií. Firma zajišťuje městskou dopravu v obou městech i tramvajové spojení mezi nimi. S touto tratí je spojena jedna z největších připravovaných investic dopravního podniku.
Wejnar předpokládá, že další etapu její modernizace zahájí v posledním čtvrtletí příštího roku. "Pro cestující to bude znamenat, že po dobu dvou let budou muset vydržet a strpět tramvajovou výluku v úseku Vratislavice - Jablonec, kde tramvaje nahradí převážně kloubové autobusy," uvedl ředitel. Pracovat se bude na čtyřech úsecích v celkové délce 4,5 kilometru. Výsledkem by mělo být sjednocení rozchodu kolejí v celé síti na standardních 1435 mm, dnes se z Vratislavic do Jablonce jezdí na metrovém rozchodu. Vyměnit a doplnit je třeba i signalizaci, lepší bude také zabezpečení trati a modernizovat se bude i měnírna v Zeleném Údolí. Rekonstrukce trati bude stát přes půl miliardy korun a většina nákladů bude hrazena z evropské dotace.
Na příští rok chystá dopravní podnik i několik menších oprav na páteřní tramvajové trati v Liberci, jež vede z Lidových sadů do Horního Hanychova. Na dopravu bude mít největší vliv letní oprava druhé koleje na Soukenném náměstí, první kolej se dělala loni a vyžádala si výluku na šest týdnů. O letních prázdninách se bude v centru města pracovat na zhruba 130metrovém úseku, za více než 20 let provozu je opotřebovaný. Po dobu oprav nebudou moci jezdit tramvaje do Lidových sadů, čehož využije dopravní podnik k úpravě prudkého oblouku u restaurace Formanka nedaleko konečné v Lidových sadech. "Kolejnice jsou tam už ojeté, jsou z roku 1992," uvedl provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. Příští rok podle něj také na třídě 1. máje vymění deset propadlých panelů, v nichž jsou koleje tramvajové trati. Modernizovat se bude ještě za 4,5 milionu korun měnírna Střed v Tatranské ulici.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.