Město Jablonec nyní hledá dopravce, který by od příštího roku zajišťoval MHD. Autobusy nového dopravce by neměly ale jezdit jen po ulicích Jablonce, ale zajíždět by měly i do okolí. Například na Bedřichov nebo do Rychnova.
Jablonec nad Nisou hledá nového dopravce, který od února 2021 převezme MHD. Radnice vypsala zakázku na deset let za více než 742 milionů korun bez DPH, zveřejnila ji v Úředním věstníku Evropské unie (TED), zjistila ČTK. Původně v Jablonci zvažovali zajištění dopravy vlastní společností Jablonecká dopravní, kterou proto už v březnu 2018 založili. Vedení města od toho ale nakonec upustilo, ukázalo se, že by to bylo riskantní a pro město méně výhodné.
„Soutěž jsme pojali tak, aby byla co nejširší, aby nikoho v žádném případě neomezovala, nediskriminovala, aby to bylo rovným způsobem. Aby soutěž byla maximálně transparentní a aby komfort pro cestující byl minimálně stejný jako dosud,“ řekl jablonecký primátor Jiří Čeřovský. Administraci zakázky zajišťuje pro město slovenská firma. „Je to firma, která se zabývá touto problematikou, a chtěli jsme, aby to byl někdo, kdo s tímto regionem nemá nic společného,“ dodal primátor. Odmítá, že by zakázka byla šita na míru současnému dopravci - firmě BusLine.
Vítězný dopravce by měl ročně najezdit 1,415 milionu kilometrů nejen v Jablonci, ale v celé oblasti, kde dnes zajišťuje autobusové spojení Dopravní sdružení obcí Jablonecka (DSOJ). Autobusy nového dopravce tak budou jezdit i v oblasti Bedřichova, Janova nad Nisou, Lučan nad Nisou, Nové Vsi nad Nisou, Pulečného nebo Rychnova u Jablonce. Zhruba 72 procent zakázky ale představuje samotný Jablonec, který je zadavatelem. „Ostatní města a obce k zakázce přistoupí smlouvami s Jabloncem,“ doplnil Čeřovský.
Kvůli zajištění dopravy založil Jablonec v roce 2018 vlastní společnost Jablonecká dopravní a.s. MHD měla podle původních plánů převzít už od letošního roku, protože 31. prosince 2019 měla skončit smlouva s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ). Subdodavatelsky jezdil v Jablonci pro dopravní podnik BusLine. Předloni v červenci ale vypověděl smlouvu kvůli neuhrazeným pohledávkám, jejichž výši DPMLJ zpochybnil. Dopravní podnik pak nebyl schopen dopravu v Jablonci zajistit, a město proto na konci ledna 2019 uzavřelo dvouletou smlouvu s BusLinem.
Radnice si nechala prověřit možnosti zajištění dopravy po 31. lednu 2021, kdy současná smlouva skončí. Podle ředitele Jablonecké dopravní Luboše Wejnara se zajištění dopravní obslužnosti vnitřním dopravcem ukázalo po prověření dalších možných variant jako ekonomicky méně výhodné a rizikovější v porovnání se zajištěním externí firmou. Jaký bude další osud Jablonecké dopravní, není zatím jasné. Čeřovský nevyloučil, že ji město zruší, není ale vyloučeno ani to, že bude pokračovat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.