Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 21. února 2020, 12:45
Zvyšující se počet nových nízkopodlažních vlaků na kolejích Libereckého kraje? To je jistě dobrá zpráva. Jenže právě tento fakt odhaluje jiný problém. Řada nástupišť není modernizovaná na současné standardy. Pro nízkopodlažní vlaky vyhovují jen ty především ve větších městech nebo na zrekonstruovaných tratích.
Právě přechod na nízkopodlažní vlaky zastaralost nástupišť odhaluje. „Jedná se o celorepublikový jev, ale přímo v Libereckém kraji najdeme ze 149 zastávek jen část modernizovaných do standardu dle dnešních norem s nástupní plochou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice,“ říká Pavel Blažek, jednatel společnosti KORID LK, která veřejnou dopravu v Libereckém kraji zajišťuje.
Nástupiště v Jilemnici
Podlaha nízkopodlažních vlaků má být v úrovni nástupiště, to se ale často neděje a někdy je to právě naopak. V Turnově, České Lípě nebo částečně v Liberci už bezbariérový pohyb cestujících funguje bez problémů. „V řadě případů není ani nutností asistence personálu dopravce při nástupu či výstupu cestujících s handicapem,“ dodává Blažek.
Nejvíce vyhovujících nástupišť je aktuálně na tratích, o které je mezi cestujícími největší zájem. „Jako příklad slouží tratě 036 z Liberce do Harrachova a 037 z Liberce do Frýdlantu, kde se provoz četností spojů, zastávek a dominancí moderních vozidel těší velké oblibě a poptávce cestujících,“ doplňuje ředitel KORID LK Jiří Hruboň.
Nástupiště v Jablonci
V další řadě jsou modernizovaná nástupiště v místech významných přestupních uzlů, kde je velký pohyb cestujících, což je například případ Smržovky, kde se křižují dvě vytížené tratě.
Podle Hruboně ale nelze opomenout zcela nové zastávky, které se již staví dle aktuálně platných norem. Modernizací tak prošla už nádraží ve Frýdlantě nebo Jablonci a na řadě jsou i další, dočkat by se mělo Jablonné v Podještědí a jiné.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.