Liberecký dopravní podnik pokračuje v obnově vozového parku. Po deseti kloubových autobusech od polské firmy Solaris teď pod Ještěd dorazily první čtyři z 20 autobusů objednaných u společnosti SOR Libchavy. Dalších osm autobusů z tříletého kontraktu dorazí příští rok v březnu, řekl místopředseda představenstva Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) Martin Pabiška. Jde o zakázku za 100 milionů korun, poslední vozy dostane dopravce v roce 2022.
Postupně se tak DPMLJ daří modernizovat vozový park. V minulosti dopravce nakupoval i vozy ojeté, pořídil tak mimo jiné kloubové autobusy z Prahy. „Po pořízení Solarisů jsme se s nimi u nás v provozu rozloučili a odstavili jsme je. Necháváme si z nich dvě zálohy, protože příští rok plánujeme výluku tramvajové trati do Jablonce, tak uvidíme, jestli nevyužijeme tyhle kloubové autobusy z Prahy," doplnil Pabiška.
Liberecký dopravní podnik chce postupně obnovit téměř 30 procent svého vozového parku, který čítá více než stovku autobusů. Nákup nových vozů SOR hradí plně ze svých prostředků, bez dotací. Nabídnout by měly větší komfort pro řidiče i cestujícím. „Autobusy jsou plně klimatizované, mají zázemí pro řidiče a jsou vybavené kamerovým systémem. Solarisy mají nejmodernější pohon CNG (Stlačený zemní plyn) jaký je na trhu k dostání," dodal místopředseda představenstva.
DPMLJ zajišťuje městskou dopravu v Liberci a také spojení do blízkých obcí. Majoritním vlastníkem je Liberec, který na provoz dává více než 300 milionů korun ročně. Minoritní podíl 0,38 procenta akcií drží od roku 2010 město Jablonec nad Nisou. Podnik s 423 zaměstnanci dosáhl loni výnosů bezmála 556 milionů korun, z toho tržby z MHD dosáhly téměř 143 milionů. Hospodaření skončilo ziskem 345 tisíc korun. Autobusy a tramvaje libereckého dopravce přepravily loni 38,5 milionu cestujících, letos jich bude podle odhadů kvůli koronavirovým opatřením až o polovinu méně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.