Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Historické tramvaje se na trase "jedenáctky" projedou naposledy, rekonstrukce jejich provoz ukončí

Kvůli dokončení rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem, po které jezdí linka č. 11, zmizí z této trasy nadobro historické vozy. Nový rozchod už jejich jízdu neumožní.

Kdysi nebyl úzkorozchodný tramvajový provoz zdaleka tak výjimečný. Tramvaje metrového rozchodu dříve jezdily hned v jedenácti českých městech. Letošní poslední fází rekonstrukce, která začne v červenci, zanikne poslední provoz. Zájem z řad turistů i fotografů je přitom značný. „Již dnes běžně potkáváme podél tratě desítky fotografů dokumentujících běžný provoz. Skupiny příznivců z tuzemska i zahraničí svými objednávkami zvláštních jízd již zcela zaplnily všechny víkendové dny v červnu, některé zakázky z důvodu propustnosti jednokolejné tratě již musí být dokonce odmítány,“ uvádí mluvčí DMPLJ Martina Poršová.

Rekonstrukce tramvajové trati pokračuje. Na autobusák se prodlužovat nebude

V polovině července začne poslední etapa rekonstrukce tramvajové trati mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Projekt bude rozdělen do čtyř úseků. Původní plány na prodloužení tramvajové trati až na terminál MHD byly zatím odloženy.

Poslední příležitost spatřit známou historickou tramvaj 6MT č. 177 a vlek č. 44 budou mít Liberečáci a Jablonečáci v rámci Muzejní noci 25. 6. 2021 a tradičních jízd na Zubačku 26. 6. a 17. 7. 2021, které budou doplněny o další spoje.

Motorový vůz 6MT č. 177 pochází z roku 1953. Původně jezdil na trase z Janova do Rychnova, už od roku 1955 byl ale nasazen na trasu Jablonec - Liberec. „Do Liberce byl předán v roce 1972. Následně byl využíván pro služební účely a v roce 1979 byl předán do depozitáře Technického muzea v Brně. Odtud byl dlouhodobě zapůjčen zpět do Liberce,“ uvádí na webu liberecký Boveraclub. O jeho renovaci v letech 2001 až 2011 se zasloužili právě členové libereckého Boveraclubu. „Členům Boveraclubu patří poděkování nejen za péči o historické tramvaje, ale i za zajišťování zvláštních jízd,“ dodává Poršová.

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Jablonec, Liberec, tramvaj, doprava, historie, rekonstrukce, Muzejní noc, Technické muzeum v Brně, Boveraclub

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.