Kvůli dokončení rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem, po které jezdí linka č. 11, zmizí z této trasy nadobro historické vozy. Nový rozchod už jejich jízdu neumožní.
Kdysi nebyl úzkorozchodný tramvajový provoz zdaleka tak výjimečný. Tramvaje metrového rozchodu dříve jezdily hned v jedenácti českých městech. Letošní poslední fází rekonstrukce, která začne v červenci, zanikne poslední provoz. Zájem z řad turistů i fotografů je přitom značný. „Již dnes běžně potkáváme podél tratě desítky fotografů dokumentujících běžný provoz. Skupiny příznivců z tuzemska i zahraničí svými objednávkami zvláštních jízd již zcela zaplnily všechny víkendové dny v červnu, některé zakázky z důvodu propustnosti jednokolejné tratě již musí být dokonce odmítány,“ uvádí mluvčí DMPLJ Martina Poršová.
Neděle, 13. června 2021, 12:32
V polovině července začne poslední etapa rekonstrukce tramvajové trati mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Projekt bude rozdělen do čtyř úseků. Původní plány na prodloužení tramvajové trati až na terminál MHD byly zatím odloženy.
Motorový vůz 6MT č. 177 pochází z roku 1953. Původně jezdil na trase z Janova do Rychnova, už od roku 1955 byl ale nasazen na trasu Jablonec - Liberec. „Do Liberce byl předán v roce 1972. Následně byl využíván pro služební účely a v roce 1979 byl předán do depozitáře Technického muzea v Brně. Odtud byl dlouhodobě zapůjčen zpět do Liberce,“ uvádí na webu liberecký Boveraclub. O jeho renovaci v letech 2001 až 2011 se zasloužili právě členové libereckého Boveraclubu. „Členům Boveraclubu patří poděkování nejen za péči o historické tramvaje, ale i za zajišťování zvláštních jízd,“ dodává Poršová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.