Počasí dnes9 °C, zítra10 °C
Pátek 8. listopadu 2024  |  Svátek má Bohumír
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Náročné léto dopravního podniku. Bez přesčasů řidičů by výluku nešlo zajistit, říká nový dopravní ředitel

PR článek

Nové jízdní řády, výluka do Jablonce nebo loučení s posledním úsekem s metrovým rozchodem. Léto v dopravním podniku rozhodně nepřináší pohodu a odpočinek. Díky obětavosti zaměstnanců se ale vše zvládá. „Chtěl bych jim všem poděkovat,“ říká nový dopravní ředitel Martin Hettner. Ten, společně s mluvčí DPMLJ Martinou Poršovou, představil, co se v létě v dopravním podniku děje.

Máme za sebou první měsíc prázdnin, jaký byl z pohledu mluvčí dopravního podniku?

Měsíc červenec byl náročný – začala rekonstrukce a přerozchodování tramvajových kolejí, rozjela se s tím související plánovaná výluka na trati linek č. 5 a 11 do Jablonce nad Nisou. Pro odpovědný management to znamenalo se precizně připravit na stavební práce, výluku a její personální zajištění. Zároveň bylo žádoucí se důstojně rozloučit s posledním tramvajovým úsekem s rozchodem 1000mm v České republice, který propojuje obě města zhruba třinácti kilometry kolejí. Práce začaly dle plánu 19. července na prvním přibližně čtyřkilometrovém úseku od zastávky MHD U Lomu v Liberci po Vratislavice, výhybna. Termín jejich dokončení je plánován na 19. listopadu.

Rekonstrukce tramvajové trati přinese rychlejší a komfortnější cestování

V pondělí 19. července odstartovala rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Ta zároveň nadobro ukončila na této trati provoz historických tramvají metrového rozchodu. Cestujícím ale přinese modernizace...

Překvapil vás takový zájem? Byla akce nostalgická i pro lidi v DPMLJ?
Některé momenty byly hodně silné. Obrovský zájem fandů a veřejnosti už v měsíci červnu naznačoval, že se jedná o skutečnou událost na této unikátní tramvajové trati. Mnoho zaměstnanců jsou tramvajoví srdcaři a netají se láskou ke všemu, co s tramvajemi souvisí. Členové Boveraclubu, který se stará o historické vozy, tak projezdili mnoho víkendů na jablonecké trati při speciálních jízdách pro fandy, fotografy a veřejnost. Některé historické vozy se svým metrovým rozchodem se již do Jablonce nad Nisou nepodívají, a tak byla trať několik týdnů v obležení fotografů a fandů ze všech možných měst České republiky, Slovenska a ze zahraničí. Tramvajovým svátkem bylo loučení na trati, které probíhalo posledními jízdami v neděli 18. července. Akce vygradovala nostalgickou jízdou kolony historických a současných vozidel dopravního podniku z Jablonce nad Nisou do centra Liberce, kterou navštívilo několik tisíc lidí. Atmosféra, kterou vytvářeli lidé podél meziměstské tratě a ve vozech, byla neopakovatelná, dojemná pak pro obsluhu vozidel a ostatní zaměstnance.

V červenci začala výluka tramvaje do Jablonce, místo tramvají jezdí autobusy. Jak to funguje po personální stránce, řidiči tramvají přesednou na autobusy, nebo se to musí řešit jinak?
S touto otázkou si dovolím zároveň představit nového dopravního ředitele DPMLJ, a. s. pana Martina Hettnera, který je ve své nové funkci teprve od 1. července tohoto roku. Kolega Hettner není v dopravním podniku žádným nováčkem, jedná se o bývalého vedoucího oddělení jízdních řádů, dispečera a řidiče autobusu a tramvaje.

Pane Hettnere, má dopravní podnik dost řidičů nebo je potřeba shánět nové?
Zajistit několikaměsíční náhradní autobusovou dopravu na celé tramvajové trati je z hlediska potřeby řidičů autobusů náročné a je potřeba se na to vždy předem připravit. Bez přesčasů řidičů autobusů a výpomoci brigádníků by výluku nešlo zajistit. Chtěl bych jim tímto poděkovat za jejich ochotu a pracovní nasazení. Část řidičů tramvají má řidičské oprávnění na autobus, takže během výluky řídí autobusy. Hodně nám pomáhá i nasazování kloubových autobusů.  

V dopravním podniku průběžně přijímáme zájemce o řidiče autobusu s platným řidičským oprávněním na skupinu D a profesním průkazem.

Osvědčily se letní jízdní řády?
V letních měsících je vždy menší poptávka po MHD z důvodu uzavření škol a čerpání dovolených. V nastavení jízdních řádů nám hodně pomáhají data získaná ze sčítacích rámů umístěných ve vozidlech. Těmito sčítacími rámy máme vybaveno již 66 % autobusů a 8 % tramvají a hodláme tyto počty dále rozšiřovat. Je to pro nás veliká pomoc při samotném plánování podoby jízdních řádů či vytipování spojů, na které je potřeba nasadit kloubové autobusy nebo posilové spoje.

S tramvajemi metrového rozchodu se přišli rozloučit do Jablonce i Liberce tisíce lidí

Dnes byl oficiálně ukončen provoz tramvají metrového rozchodu na trati mezi Libercem a Jabloncem. Poslední jízda historických tramvají přilákala tisíce lidí z Česka, ale také milovníky dopravy z Německa, Rakouska nebo Holandska.

Jak zasáhla výluka tramvaje do dovolených řidičů. Co dalšího čeká dopravní podnik v dalších letních týdnech a kdy začnete pracovat na jízdních řádech platných od nového školního roku?
Řidičů tramvají potřebujeme díky výluce o polovinu méně než při běžném provozu. Jak jsem již říkal, část řidičů tramvají, takzvaných obojetníků, potkáte za volantem autobusů, ostatní řidiči tramvají čerpají více dovolených, které jsme šetřili právě na období tramvajové výluky mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. V srpnu čeká cestující na výlukové lince č. X5 změna, místo zastávky Vratislavice výhybna bude linka ukončena v zastávce U Cukrárny v ulici Dlouhomostecká.

Na jízdních řádech platných od nového školního roku již pracujeme, jedná se o proces trvající několik týdnů. Autobusové jízdní řády od 1. září budou vycházet z těch, které platily v červnu. Promítneme do nich některé připomínky cestujících. Tramvajové linky č. 2 a 3 budou jezdit již podle běžných neprázdninových jízdních řádů. Obsazenost na jednotlivých linkách budeme monitorovat a v případě potřeby budeme reagovat posílením spojů či zkrácením intervalu mezi spoji.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto DPMLJ

Štítky dopravní společnost, jízdní řád, Jablonec nad Nisou, řidič autobusu, Liberec, Česko, Liberec XXX-Vratislavice nad Nisou, Slovensko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Náročné léto dopravního podniku. Bez přesčasů řidičů by výluku nešlo zajistit, říká nový dopravní ředitel  |  Doprava  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.