Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 23. července 2021, 20:00
V pondělí 19. července odstartovala rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Ta zároveň nadobro ukončila na této trati provoz historických tramvají metrového rozchodu. Cestujícím ale přinese modernizace komfortnější cestování i rychlejší přepravu.
S počátkem rekonstrukce se množí i dotazy cestujících a příznivců tramvají. Podle některých nápadů by se totiž mohl provoz historických tramvají na posledním úseku úzkorozchodné trati zachovat díky takzvané kolejové splítce. Jde vlastně o třetí kolej, která tak umožňuje na jedné trati provoz vozidel o dvou různých rozchodech. Takovou variantu ale Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) nezvažoval. „Nikdy se nepočítalo s tím, že by se na trati v z Liberce do Jablonce položila třetí kolejnice,“ uvedl na dotaz Ludvík Lavička, provozně-technický ředitel DPMLJ a pokračoval: „Bylo by to finančně náročné, neobhajitelné a v místech výhyben technicky velice složité.“
Neděle, 18. července 2021, 21:13
Dnes byl oficiálně ukončen provoz tramvají metrového rozchodu na trati mezi Libercem a Jabloncem. Poslední jízda historických tramvají přilákala tisíce lidí z Česka, ale také milovníky dopravy z Německa, Rakouska nebo Holandska.
Posledním místem, kde se v budoucnu projedou historické tramvajové vozy, tak zůstane úsek z terminálu Fügnerova do Lidových sadů. O zrušení i tohoto úplně posledního úseku se podle mluvčí DMPLJ Martiny Poršové nemusí příznivci historie a dopravy obávat. „V centru města tři koleje stále zůstávají, neplánuje se jejich odstranění. Historickým vozidlům Dopravního podniku a Boveraclubu tak zůstává možnost jejich prezentací a svátečních jízd, oblíbených veřejností, dopravními historiky, fandy i filmaři,“ sdělila Poršová Drbně.
V letošním roce je v plánu rekonstrukce tramvajové trati v úseku mezi zastávkou U Lomu a Vratislavickou výhybnou. Opravy provede společnost EUROVIA CS, která by měla být se všemi pracemi hotová do letošního listopadu. Následně na tuto etapu naváže postupná modernizace jednotlivých úseků od Kyselky až po konečnou v Tyršových sadech.
Sobota, 19. června 2021, 10:10
V rámci poslední etapy rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem zanikne metrový rozchod. Posledním místem v celé České republice, kde budou moci jezdit historické tramvaje s metrových rozchodem z konce 19. a začátku 20. století tak...
Přestože dojde ke změně rozchodu kolejí, neznamená to nákup nových vozidel. „Tramvaje se průběžně modernizují. Nyní dojde na převazování podvozků,“ komentovala Poršová s tím, že podvozky s rozchodem 1435 mm má DPMLJ již zakoupené a připravené. Některé vozy dokonce touto proměnou podvozku již prošly.
Pro cestující znamená rekonstrukce dočasné dopravní omezení, během kterého je tramvajová doprava nahrazena autobusy X5 a X11, do budoucna jim ale přinese rychlejší a pohodlnější přesun mezi městy. „Jízdní doba do Jablonce se zkrátí v řádu minut, cca o tři,“ řekla mluvčí. Podle ní bude trať pro cestující zároveň mnohem komfortnější.
Součástí oprav je například odstranění vlnkovitosti kolejnic strojním broušením. Mimo to dojde během následujících měsíců ke kompletnímu podbití části tratě na pražcích, doplnění stacionárních mazníků nebo opravení odvodnění opěrné zdi pod Novou Rudou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nevim co je za blabol s brousenim vlnkovitosti, ale od Lomu smerem na Novou Rudu koleje vyrezany a sly do srotu. Zadny prelozeni jedne kolejnice na novy rozchod ale nove obe koleje. Doted po nich slo jezdit, ale musi do srotu.