Počasí dnes5 °C, zítra4 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Rekonstrukce tramvajové trati přinese rychlejší a komfortnější cestování

PR článek

V pondělí 19. července odstartovala rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Ta zároveň nadobro ukončila na této trati provoz historických tramvají metrového rozchodu. Cestujícím ale přinese modernizace komfortnější cestování i rychlejší přepravu.

S počátkem rekonstrukce se množí i dotazy cestujících a příznivců tramvají. Podle některých nápadů by se totiž mohl provoz historických tramvají na posledním úseku úzkorozchodné trati zachovat díky takzvané kolejové splítce. Jde vlastně o třetí kolej, která tak umožňuje na jedné trati provoz vozidel o dvou různých rozchodech. Takovou variantu ale Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) nezvažoval. „Nikdy se nepočítalo s tím, že by se na trati v z Liberce do Jablonce položila třetí kolejnice,“ uvedl na dotaz Ludvík Lavička, provozně-technický ředitel DPMLJ a pokračoval: „Bylo by to finančně náročné, neobhajitelné a v místech výhyben technicky velice složité.“

S tramvajemi metrového rozchodu se přišli rozloučit do Jablonce i Liberce tisíce lidí

Dnes byl oficiálně ukončen provoz tramvají metrového rozchodu na trati mezi Libercem a Jabloncem. Poslední jízda historických tramvají přilákala tisíce lidí z Česka, ale také milovníky dopravy z Německa, Rakouska nebo Holandska.

Po dokončení všech úseků bude kompletně hotová rekonstrukce celé tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem, která započala před dvaceti lety.

Posledním místem, kde se v budoucnu projedou historické tramvajové vozy, tak zůstane úsek z terminálu Fügnerova do Lidových sadů. O zrušení i tohoto úplně posledního úseku se podle mluvčí DMPLJ Martiny Poršové nemusí příznivci historie a dopravy obávat. „V centru města tři koleje stále zůstávají, neplánuje se jejich odstranění. Historickým vozidlům Dopravního podniku a Boveraclubu tak zůstává možnost jejich prezentací a svátečních jízd, oblíbených veřejností, dopravními historiky, fandy i filmaři,“ sdělila Poršová Drbně.

Letošní práce skončí v listopadu

Během rekonstrukce bude nahrazen současný metrový rozchod kolejí na 1435 mm.

V letošním roce je v plánu rekonstrukce tramvajové trati v úseku mezi zastávkou U Lomu a Vratislavickou výhybnou. Opravy provede společnost EUROVIA CS, která by měla být se všemi pracemi hotová do letošního listopadu. Následně na tuto etapu naváže postupná modernizace jednotlivých úseků od Kyselky až po konečnou v Tyršových sadech.

Některé historické tramvaje se po rekonstrukci na trať do Jablonce vrátí, říká Tomáš Krebs z Boveraclubu

V rámci poslední etapy rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem zanikne metrový rozchod. Posledním místem v celé České republice, kde budou moci jezdit historické tramvaje s metrových rozchodem z konce 19. a začátku 20. století tak...

Přestože dojde ke změně rozchodu kolejí, neznamená to nákup nových vozidel. „Tramvaje se průběžně modernizují. Nyní dojde na převazování podvozků,“ komentovala Poršová s tím, že podvozky s rozchodem 1435 mm má DPMLJ již zakoupené a připravené. Některé vozy dokonce touto proměnou podvozku již prošly.

Rekonstrukce si v některých úsecích vyžádá částečné omezení provozu na komunikacích v bezprostřední blízkosti tramvajové tratě.

Pro cestující znamená rekonstrukce dočasné dopravní omezení, během kterého je tramvajová doprava nahrazena autobusy X5 a X11, do budoucna jim ale přinese rychlejší a pohodlnější přesun mezi městy. „Jízdní doba do Jablonce se zkrátí v řádu minut, cca o tři,“ řekla mluvčí. Podle ní bude trať pro cestující zároveň mnohem komfortnější.

Součástí oprav je například odstranění vlnkovitosti kolejnic strojním broušením. Mimo to dojde během následujících měsíců ke kompletnímu podbití části tratě na pražcích, doplnění stacionárních mazníků nebo opravení odvodnění opěrné zdi pod Novou Rudou.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Petr Zbranek

Štítky ČR, MHD, tramvaje, Liberec, Jablonec nad Nisou, DPMLJ, tramvajová dráha, rekonstrukce, podvozek, Eurovia CS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Martin M

Nevim co je za blabol s brousenim vlnkovitosti, ale od Lomu smerem na Novou Rudu koleje vyrezany a sly do srotu. Zadny prelozeni jedne kolejnice na novy rozchod ale nove obe koleje. Doted po nich slo jezdit, ale musi do srotu.

Čtvrtek, 29. července 2021, 15:45Odpovědět

Rekonstrukce tramvajové trati přinese rychlejší a komfortnější cestování  |  Společnost  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.