Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 10. prosince 2021, 13:45
Lepší kontrola návaznosti, více spojů, expresní linky. Od 12. prosince vejde v platnost dlouho připravovaná změna koncepce dálkových autobusových linek mezi Libereckým a Středočeským krajem a Prahou. Co přinese nového?
Základem nové koncepce mezikrajských linek je propojení integrovaných dopravních systémů Libereckého kraje, Středočeského kraje a Pražské integrované dopravy. Páteří systému by měly být dálkové linky, jež propojí různá místa Libereckého kraje s Prahou. „Cestující se mohou těšit z nových linek, lepší návaznosti a u vybraných spojů také zkrácení doby jízdy," shrnuje změnu Jan Maxa ze společnosti KORID LK, která má v Libereckém kraji na starosti organizaci veřejné dopravy.
Řada mezikrajských autobusových linek se tak dočká výrazných změn. Například autobusy z Českolipska, Jablonce nad Nisou nebo Turnova budou nově jezdit do Prahy zhruba každou hodinu. Změní se také spojení mezi Libercem a Mladou Boleslaví, kde bude převážná část spojů prodloužena do Prahy. „Cílem není konkurovat expresním spojům komerčních dopravců, a to ani cenově. Ve spolupráci se Středočeským krajem chceme efektivně propojit linky z Liberce do Mladé Boleslavi a z Mnichova Hradiště do Prahy,“ vysvětluje ředitel společnosti KORID LK Otto Pospíšil.
Nová koncepce počítá i se vznikem zcela nových spojů. „Přímá linka například spojí Prahu s Frýdlantem, cestující určitě potěší i noční spoj mezi Libercem a Prahou, který pojede každý den po půlnoci a před čtvrtou hodinou ranní,” přibližuje Pospíšil. Součástí nového systému bude také integrace vybraných regionálních autobusů.
Zlepšit dopravu by měl nový systém také z hlediska návaznosti spojů. „Autobusy jsou vybaveny GPS lokátory a jejich poloha bude pod dohledem dispečinků integrovaných systémů jednotlivých krajů. Dispečinky spolu budou komunikovat, díky čemuž získají samotní řidiči přehled o poloze navazujících spojích,” vysvětluje Maxa.
Přechod na novou koncepci by měl podle zástupců integrovaných systémů přinést garanci kvality moderní dopravní služby. Každý autobus dálkové dopravy bude vybaven info panelem a zvukovým hlášením zastávky.
Řada spojů bude navíc bezbariérových. „Věříme, že spojení budou využívat i lidé s omezenou schopností pohybu a orientace. Ostatně k tomu evidujeme připomínky z minulosti,“ doplňuje Pospíšil.
Při plánování nové koncepce se přitom museli organizátoři dopravy vypořádat s překrýváním tarifů jednotlivých integrovaných systémů. „Snažili jsme se najít řešení, které bude zároveň co nejjednodušší pro cestující a praktické pro zřizovatele jednotlivých linek, tedy kraje,” vysvětluje Maxa.
Proces nákupu jízdenky se díky tomu pro cestujícího příliš nezmění. „Při jízdě například z Turnova do Prahy nastoupím do autobusu, oznámím cílovou destinaci, zaplatím částku a dostanu dvě jízdenky. První bude platit do poslední zastávky tarifu IDOL a na ni bude navazovat jízdenka Pražské integrované dopravy,” přibližuje Maxa.
Platit půjde hotově, čipovou kartou Opuscard a v určitých spojích i platební kartou (či kombinací uvedených způsobů). „Postupně vybavujeme celý vozový park novými odbavovacími terminály. Platba kartou ve všech vozech IDOL je tak otázkou nedaleké budoucnosti,” uvádí Maxa.
Od 12. prosince vstoupí navíc do testovacího provozu aplikace Idolka. „Mobilní aplikaci spouštíme v plné verzi. Během prvních týdnů bude probíhat testování v ostrém provozu, se kterým nám pomohou sami cestující," dodává na závěr.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.