V pondělí a také včera nevyjelo na Českolipsku několik autobusových spojů. Dopravci se potýkají v souvislosti s koronavirem s nedostatkem řidičů. S provozem tak vypomáhají zálohy z Liberecka, externisté i řidiči v penzi. Podle hejtmana by mohly počty řidičů posílit takzvané „pracovní karantény“.
V pondělí nevyjely na Českolipsku dva autobusové spoje, včera pět. „Dnes v ranní špičce vyjely všechny spoje,“ uvedl Otto Pospíšil, ředitel společnosti Korid LK, a pokračoval: „Na vině je zejména pandemie covidu-19 a větší nemocnost řidičů.“ Chybějící spoje čelí ze strany veřejnosti kritice, protože údajně komplikují cestujícím dopravu do zaměstnaní a škol. Koordinátor dopravy v kraji se ve spolupráci s dopravci snaží dle Pospíšila vytipovat takové spoje, které nejméně naruší komfort cestujících.
Úterý, 4. ledna 2022, 18:31
Celkem pět autobusových spojů dnes nevyjelo na Českolipsku. Krajský dopravce ČSAD Liberec, který tam jezdí od 12. prosince, se kvůli koronaviru potýká s nedostatkem řidičů. Dnes proto nevyjely čtyři dopolední spoje a jeden odpolední.
Krajský dopravce ČSAD Liberec kvůli vzniklé situaci přesouvá na Českolipsko z Liberecka veškeré volné kapacity. „Díky tomu je dopad na cestující v dopravě výrazně menší. Zároveň musím zmínit společnost Bus Line, která nám v této složité situaci významně pomohla,“ konstatoval Martin Bobek, předseda představenstva ČSAD Liberec. Bus Line vypomohl krajskému dopravci třemi řidiči. Na Českolipsko byli také povolání externisté nebo řidiči v důchodu. Společně musí denně obsloužit na 700 spojů. „Museli jsme upgradovat asi čtvrtinu zaměstnanců,“ komentoval Bobek. Problémy s nákazou koronavirem neřeší dopravci jen u řidičů ale také dopravních specialistů například dispečery.
Podle Bobka situaci také znesnadňují také povinné karantény a izolace, které taktéž snižují počty řidičů. „Pokud ta opatření a já chápu, že tu jsou, budou takto nastavena, ta já si ze svého laického pohledu myslím, že musí dojít ke kolapsu fungování České republiky. Není možné, aby ta situace byla ustojitelná tak, že vyměníme čtvrtinu zaměstnanců,“ sdělil.
Hejtman Martin Půta vidí možné řešení v zavedení tzv. „pracovní karantény“, kterou využívaly v loňském roce různá zdravotnická zařízení při kritickém nedostatku personálu. Za určitých podmínek se mohl zaměstnanec vrátit z karantény do zaměstnání, pokud byl bezpříznakový. „Na jednání Asociace krajů ČR jsme žádali, aby byla pracovní karanténa umožněna nejen v kritické infrastruktuře, ale také v dalších veřejných službách. K tomu bezpochyby patří veřejná nejen autobusová ale také železniční doprava,“ řekl.
Zatím došlo jen k minimálnímu omezení dopravy a dle náměstka hejtmana Jana Svitáka je to v přijatelní míře. O dalších případných krocích se bude jednat. „V případě většího úbytku řidičů chceme zajistit, aby se cestující nacházeli ve stabilní situaci a nemuseli denně řešit případné změny,“ doplnil Sviták.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.