Liberecký kraj chce s novým jízdním řádem od prosince zajistit noční vlaky i ve všední dny, aby měli lidé možnost zajít do kina či divadla. Zatím takové spoje jezdí jen v pátek a sobotu.
Zejména studenti využívající veřejnou dopravu pravidelně hodnotí dostupnost jako nedostatečnou. Ukázal to průzkum, který byl součástí Vize Libereckého kraje po roce 2050.
„Připravujeme prodloužení doby, kdy jezdí z Liberce do všech směrů vlaky. Máme noční vlaky, které jezdí v pátek a v sobotu kolem půl jedné všemi směry, a chtěli bychom je teď ve všední dny udělat na 23:30, aby veřejná doprava mohla obsloužit kulturní instituce nebo různé koncerty a další akce," doplnil hejtman Libereckého kraje Martin Půta (Starostové pro LK). Podle studentů, kteří se do průzkum zapojili, je to právě doprava, co kvalitu života zásadně ovlivňuje.
Vizi Libereckého kraje po roce 2050 zpracovaly společnost SUDOP, Fakulta dopravní ČVUT v Praze a Středoevropský institut pro rozvoj dopravy, součástí byl studentský průzkum a workshop do něhož se zapojilo na 700 studentů. „Díky studii můžeme zjistit, jaké jsou představy současných studentů o budoucnosti v oblasti dopravy. Jsem rád, že mladá generace se zajímá o to, aby byl pro ně Liberecký kraj perspektivní a atraktivní a nabídl jim v budoucnu možnosti, které by je motivovaly v něm zůstat," dodal Půta.
Oblast veřejné dopravy studenti hodnotili spíš kriticky. Chybí jim dostatečná frekvence spojů do okrajových částí regionu či dostavba tramvajové linky do Jablonce nad Nisou. V železniční dopravě pak postrádají větší spolehlivost v dodržování jízdních řádů. Naopak pozitivně hodnotí dálkovou autobusovou dopravu na Prahu. „Dlouhodobě usilujeme o kvalitní propojení Liberce s Prahou po železnici," řekl Půta. Podle studie, kterou v květnu schválila centrální komise ministerstva dopravy, by se cesta mohla v budoucnu zkrátit ze současných 160 na 69 minut.
Slabinou, která může v budoucnu brzdit rozvoj Libereckého kraje je také špatné napojení do sousedního Královéhradeckého a Ústeckého kraje. Řadu věcí ale podle Půty Liberecký kraj zásadně ovlivnit nemůže, protože jde o strategické investice státu. To je příklad nejen železničního spojení na Prahu, ale také například přeložky silnice I/35 z Turnova na Jičín, která se připravuje už více než 20 let. Silnice by měla zlepšit a zrychlit napojení na Hradec Králové a odvést dopravu mimo obce, stavba ale podle odpadhů začne nejdřív v roce 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Opravdu je třeba dělat studie? Ano opravdu máme mizerné spojení s Královéhradeckým krajem. A vůbec to není vinou frekventované silnice l/35. Poslední spoj do tzv. okrajové části Libereckého kraje směrem na Jičín a tedy až do Jičína je v 18:45 vlak z Turnova. V obráceném směru je to autobus linky 370 z Jičína v 19:30. To se fakt lidi dostanou za kulturou. Přitom během dne a v sezóně je spojení co hodinu jak po kolejích tak po silnici. No a padne sedmá večerní a můžeme jít s liškami do hajan. Takže VHD je v této oblasti opravdu na okraji zájmu.
To bych chtě vidět na jak dlouho, než se to přestane rentovat. Chápu že to někdo "normální" využije, ale kolik lidí to asi bude.......Podívejte se na MHD.....v noci se s tím vozí akorát podnapilé lidi, spíše bych řekl ožralé !!!! Na tyhle vychytávky město peníze má !!!!