Rekonstrukce mostu přes Lužickou Nisu od pondělí výrazně omezí dopravu mezi Jabloncem a Vratislavicemi nad Nisou. Stavba zcela uzavře pro všechna vozidla pravý jízdní pruh silnice I/14 od Liberce, informovala Markéta Dědková z tiskového odboru Krajského úřadu Libereckého kraje.
Opravy mostu jsou součástí rekonstrukce tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem. Objízdná trasa pro osobní automobily jedoucí od Liberce povede ulicemi Plynární, Pasířská, Havlíčkova, Vodní a U Nisy, kde se napojí na původní trasu silnice I/14. Autobusy linkové dopravy a náhradní dopravy za tramvaj budou jezdit uzavřeným úsekem obousměrně. Liberecký kraj apeluje na řidiče, aby respektovali značení a jezdili opatrně. "Je nutné dbát zvýšené opatrnosti při průjezdu a sjezdu z okružní křižovatky. Autobusy pojedou v protisměru, mohlo by zde dojít ke střetu nebo ucpání zúženého místa," řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník s tím, že rychlost při výjezdu z okružní křižovatky bude omezena na 10 km/h. Omezení platí až do 28. července, pak začnou práce na druhé straně mostu.
Ve směru od Jablonce zatím platí uzavírka pro nákladní dopravu nad 3,5 tuny. Výjimku mají jen nákladní auta dopravní obsluhy a také autobusy, osobní auta po trase projedou. Kamionová doprava je směrována na objížďku po silnici 35 přes Rádelský Mlýn a dál po silnici 65 do Jablonce.
Uzavírka pro nákladní automobily potrvá až do konce letošního roku, na komplikace se ale musí připravit i řidiči osobních aut.
Rekonstrukce je další etapou modernizace trati z Liberce do Jablonce, která začala už v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Od té doby prošla modernizací čtvrtina dvanáctikilometrové trasy. Práce na další etapě začaly v březnu. Místo tramvají jezdí od té doby mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou autobusy a tak to bude až do března příštího roku. Projekt přijde včetně DPH na 286 milionů korun a je největší investicí libereckého dopravního podniku v posledních letech.
Tramvajová trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955. Poslední celková rekonstrukce trati spojená s dlouhodobou výlukou se na ní uskutečnila v letech 1972 až 1976. V 90. letech pak byla trať vybavena signalizačním a zabezpečovacím zařízením, nutně ale potřebuje kompletní rekonstrukci. "Kolejový svršek dožívá a hlavně je tam řada dopravních závad, které vznikly tím, že tam tramvaj jezdí už 40 let a mezitím se změnily normy a předpisy," řekl již dříve provozně-technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička.
Napsala ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.