neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Liberecké růžovky v ohrožení. Radnici se nelíbí vysoká cena

Oblíbená sdílená kola s růžovou barvou si možná Liberečáci už nebudou moci půjčovat. Radnici se totiž příliš nezamlouvá vysoká cena předložená provozovateli bikesharingu.

V Liberci hrozí, že si letos nebudou moci lidé půjčovat sdílená kola. Pokračování projektu takzvaného bikesharingu radní města v úterý neschválili, hlavním důvodem je cena. Novináře o tom dnes informoval náměstek pro ekonomiku Zbyněk Karban. Město má v rozpočtu na projekt sdílených kol připraveno pro letošní rok 800.000 korun. Nejlepší nabídka, kterou od provozovatelů bikesharingu radnice dostala, je ale skoro dvakrát vyšší.

Projekt sdílení kol má za sebou v Liberci dvě sezony, kromě mechanických kol město chtělo, aby bylo možné si půjčit i elektrická. Právě o elektrokola by podle Karbana vzhledem ke kopcovitému terénu mohl být zájem.

Město požadovalo v soutěži 60 mechanických kol a 20 elektrokol, dostalo dvě nabídky. Původně byly obě kolem dvou milionů korun, jednáním se podařilo u jedné firmy docílit snížení asi na 1,5 milionu i s daní. Ani pro tuto variantu se ale v radě města nenašlo v úterý dostatek hlasů. Podle primátora Jaroslava Zámečníka to ale neznamená, že jde o definitivní rozhodnutí pro letošní rok. „Přál bych si, aby (bikesharing) byl. Ovšem je otázka, jestli je to ještě reálné. Asi ano, třeba by nezačal 1. dubna, ale třeba 1. května nebo podobně,“ uvedl primátor.

Podle něj o tom budou v koalici ještě jednat. „Protože zamítnuté to nebylo, jenom jsme se neshodli na té částce,“ dodal Zámečník. S variantou, že by po městě byla opět rozmístěná jen mechanická kola, vedení města nepočítá. „Buď se dohodneme, nebo nebude nic,“ dodal Karban.

Zájem o sdílená kola v Liberci byl loni výrazně nižší než v roce 2018. Počet výpůjček i uživatelů meziročně klesl o 43 procent. Loni sdílené kolo ve stotisícovém městě využilo 2700 lidí. K dispozici bylo o 40 kol víc než v roce 2018, rovných 100. Podle kritiků za loňským nižším zájmem je i změna systému, kdy bylo možné kola odkládat jen na vyhrazených místech. V roce 2018 toto omezení nebylo. Tento nedostatek mělo letos odstranit zvýšení počtu takzvaných mikrozón k odkládání růžových kol.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo4 čtenářů

Autoři | Foto MML

Štítky ČR, správa, doprava, cykloturistika, Liberec

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.