Město Vysoké nad Jizerou protíná silnice druhé třídy číslo 290. Na stav této komunikace, která je ve správě Libereckého kraje, si stěžují místní. Podle vedení města ale dlouholetá jednání s Liberecký krajem o rekonstrukci nikam nevedou. Radní Bohdan Blažek tak před pár dny zveřejnil na oficiální facebookovém profilu města otevřený dopis adresovaný hejtmanovi Libereckého kraje Martinu Půtovi. Kraj ale podle dnešního vyjádření s rekonstrukcí počítá.
„Nebudu se dlouze rozepisovat nad tragikomickou situací ohledně dané komunikace, která se táhne dlouhé roky a nikam nevede. Již vůbec nehodlám řešit stav komunikace druhé třídy, která je na okamžité uzavření, toto už není ani havarijní stav,“ napsal v úvodu otevřeného dopisu Bohdan Blažek.
Dále v dopise uvedl, že trpělivost občanů i návštěvníků města je u konce. „Vzhledem k tomu, že se situace za dlouhé roky nikam neposunula, naopak extrémně zhoršila, budu žádat informace o veškerých nákladech na „opravu“ za posledních pět let této konkrétní části komunikace,“ uvedl Blažek v dopise. Radní dle svých slov bude požadovat také informace o použitých technologiích a metodách oprav. V plánu má také podání trestního oznámení na Krajskou správu silnic Libereckého Kraje (KSSLK) za nehospodárné využívání veřejných prostředků při správě komunikací.
Po zveřejnění dopisu se město dočkalo podpory ze stran občanů. „Z Vysokého na Sklenařice se nedávno dělal nový povrch. Byla tam veškerá technika. Je absurdní, že se toho nevyužilo a i tato část se neudělala zcela nová. Zřejmě se čeká na průser. Při nejhorším scénáři tam někdo v jámě urve kolo a v kotrmelcích někoho zabije, když je tam ta školka,“ napsal pod příspěvek Dušan Kašťák. Mnoho dalších označilo současný stav silnice jako tankodrom. „Nejte sami Vysočáci. Podobných tankodromů je ve východním okraji Libereckého kraje mnohem víc (jako příklad - silnice z Jilemnice přes Mříčnou, Kundratice a dál buď na Lomnici nebo Semily). Zdá se, že tento kout vedení kraje příliš nezajímá,“ reagovala na dopis Jana Hubálovská.
„Na dopis, který jsem oficiální cestou obdržel, také nejprve oficiální cestou odpovím,“ sdělil na dotaz Drbny na začátku týdne hejtman Martin Půta. Dnes na tiskové konferenci uvedl, že ještě neviděl silnici, kterou by opravil nějaký facebookový výkřik. Kraj nicméně s rekonstrukcí silnice II/290 v úseku od roprachtické křižovatky přes Vysoké nad Jizerou dále do Příchovic počítá a jde údajně o jednu z jeho priorit. Aktuálně má již připravenou projektovou dokumentaci i stavební povolení. „Vše připravit bylo časově náročné zejména kvůli problémům s projednáním plánované rekonstrukce s velkým množstvím vlastníků dotčených pozemků a s jejich neadekvátními požadavky,“ sdělil náměstek hejtmana Jan Sviták.
Podle něj se rekonstrukce odsouvala kvůli stavebním záměrům města na náměstí a také plánované výstavbě kanalizace. Kraj je také dle dnešního vyjádření již domluven s vedením Vysokého nad Jizerou na uzavření smlouvy o spolupráci. Předpokládané náklady rekonstrukce silnice II/290 přes Vysoké nad Jizerou se pohybují okolo 160 milionů korun. Kdy samotná rekonstrukce začne, zatím není jasné.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Rád bych vysvětlil, kde je primární problém. Zapomeňme na teď již připravenou velkou rekonstrukci průtahu, to je pouze téma, kterým kraj uhýbá z tématu. Tento úsek silnice je přibližně 10 let opravován. 8 let zpět se již vědělo, že se bude patrně připravovat velká rekonstrukce a pokud se podaří vykoupit pozemky a silnice patřičně rozšířit a dát ty správně parametry, využijí se peníze z EU. Pokud ne, provede se běžná velkoplošná oprava. A teď přichází dlouholetý problém, na který stovky lidí a města upozorňují. Je to neefektivní správa komunikace. Tato část komunikace je látána rok po roce obrovským množstvím materiálu, který přes rok vydrží několik měsíců a v zimě přibližně měsíc!!! Před 8 lety bylo naprosto jasné, že se takto nemůže nikdy daný úsek udržet v normálním stavu do dané rekonstrukce, takže měla být logicky provedena celoplošná oprava klidně provizorně, stejně jako to udělalo město, které kousek dál muselo do komunikace zasáhnout. Tato plošná oprava města drží bez problémů již 7 let, to je překvapení. Takže 8 až 10 let zpátky nemusela správa silnic posílat techniku a lidi s tunami asfaltu plácat díry dvakrát ročně, aby silnice vypadala po tuto dobu naprosto stejně, tak jak vidíte na obrázku (před osmi lety to bylo nepatrně lepší) Toto je zásadní problém, který se objevuje i na ostatních úsecích a okresech. Fráze „nejsou peníze“ není omluva, když je neefektivně házíte do děr na jeden měsíc. Snad to není tak složité pochopit.
Furt ta samá jména, Dlouhý a Široký na radnici, Bystrozraký na kraji. Přidejte k tomu Kancelář analfabeta města a je vymalováno. Čtyři lidi za zkurveným Libercem a krajem.