Necelý rok byla rozkopaná liberecká Jiskrova ulice. Původně přitom mělo být hotovo už před zimou. Rekonstrukce sítí se v termínu stihla, už ale nedošlo na finální dokončení povrchů. Ulice se tak otevřela až v polovině dubna.
„Stavební materiál je často nedostupný a kameníků málo. Jsme rádi, že ta krásná Jiskrova ulice je hotova a začne sloužit veřejnosti,“ vysvětlil důvod několikaměsíčního zdržení náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro LK). O dokončení povrchů přitom rada města rozhodla už loni v září a práce za necelých osm milionů korun měly začít začátkem října, k tomu ale nakonec nedošlo.
Hodně nešťastní z dlouhé rekonstrukce byli místní, kteří trpěli především přes zimu. „Rok bez chodníku, silnice, v prachu, blátě a solidní nebezpečnosti. Kolik bot si kdo zničil nebo kolikrát kdo musel uklízet navíc ani nemluvím,“ uvedl na facebooku například Jan Gregor.
Čtvrtek, 21. dubna 2022, 17:49
Před libereckým panelákem Hokejka město staví padesátku nových parkovacích míst. Jenže podle opozice radnice nemá stavební povolení a od stavebního úřadu by tak mohla dostat až půlmilionovou pokutu. Náměstek primátora Jiří Šolc (Starostové pro LK)...
Ulice tak místo 19. prosince otevřela až 16. dubna. Výslednou podobu oceňují i opoziční politici, například Jaromíru Baxovi (Liberec otevřený lidem) ale vadí, že podobně kvalitní rekonstrukce se nedělají i v dalších částech města. „Ďábel je skryt v detailu - kvalitní rekonstrukce v souladu s tím krásným manuálem veřejných prostranství vznikají jen když je rekonstrukce vedená jako nová stavba. Nevztahuje se na opravy - a na mnoha místech Liberce se nic jiného než opravy nedělá,“ myslí si.
Liberec tak podle něj má několik pěkně zrekonstruovaných ulic, kterými se bude možné pochlubit na obrázcích. „Tímhle tempem se na všechny ulice v Liberci dostane asi tak za sto let,“ dodává.
Jako příklad uvádí rozsáhlé celoplošné opravy povrchů silnic na některých sídlištích. „Půjde ale jen o opravy, a tak se kvalitních povrchů třeba obyvatelé sídlišť nedočkají. V jiném případě zase odmítla opravit dláždění v jiné ulici ve městě s tím, že TSML dláždění neumí. V Jiskrově přitom oprava zajistit šla,“ pokračuje.
Baxa ale nekritizuje práci architektů z Kanceláře architektury města (KAM). „Má kritika směřuje k tomu, že většina lidí uvidí práci KAMu jen na obrázku. Zkrátka radnice by tu měla být pro celé město, a koncepční přístup k opravám veřejných prostranství je i přes skvělou práci architektů zoufalý,“ uzavřel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.