Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Pátek 27. prosince 2024  |  Svátek má Žaneta
Bez reklam

Rychlejší vlaky, nový podchod i čekárna. Modernizace nádraží a železnice v Chrastavě by měla stát přes miliardu

Již několik let trvají přípravy rekonstrukce železniční trati z Chrastavy do Hrádku a dále až na hranici. Projekt Správy železnic získává postupně konkrétnější tvary. V příštím roce by mohla být výstavba zahájena, o rok později by pak mohly vlaky jezdit již po nové železnici.

Modernizace železniční trati by měla umožnit rychlejší průjezd vlaků. Značnými změnami by mělo projít také samotné chrastavské nádraží. „Hlavním přínosem stavby je úspora času při křižování vlaků, zvýšení rychlosti ve staničních kolejí a zrychlení křižování vlaků a zajištění bezpečného a spolehlivého provozování železniční dopravy,“ přibližuje projekt dokument Správy železnic.

„Na celé trase by se měl stav trati natolik zlepšit, že by měla o dvacet kilometrů v hodině stoupnout nejvyšší rychlost,“ sděluje starosta Chrastavy Michael Canov. Součástí plánované rekonstrukce za zhruba 1,2 miliardy korun jsou také úpravy budovy nádraží v Chrastavě. Zhruba polovinu objektu zabírá restaurace, druhou čekárna. „Právě čekárna by měla být zrekonstruována a přibyde zde toaleta pro imobilní cestující,“ komentuje Canov.

Nádraží v Chrastavě čeká rekonstrukce. Vznikne nový podchod, restaurace zůstane

Nová nástupiště i přístřešky, zrušení stávajícího podchodu a vybudování nového tak, aby navazoval na autobusový terminál i oprava nádražní budovy. Takové jsou plány SŽDC s chrastavským vlakovým nádražím. Cestující si ale na moderní zastávku musí...

Nový podchod bude i s výtahem. Současný se zasype

Součástí rekonstrukce na trati Liberec - Zittau - Rybniště by měla být úprava výšky nástupiště na výšku 550 mm nad temenem kolejnice a vybudování bezbariérového přístupu.

Velkou změnou by mělo být také vybudování kompletně nového podchodu u autobusové zastávky, který se prodlouží až do průmyslové zóny. Jeho součástí bude navíc také výtah. Současný podchod se zasype. Velkým ulehčením pro řidiče by měla být také přestavba viaduktu v ulici U Nisy. Ten by se měl rozšířit a zároveň se zvětší podjezd do průmyslové zóny, na Barandov a Panenskou Hůrku.

Aktuálně se celý projekt nachází před vydáním stavebního povolení. „Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení,“ uvádí zmíněný dokument. Stavba by měla být dokončena a uvedena do provozu v roce 2023. Podle Canova je ale rozhodující, zda se ve státním rozpočtu podaří najít potřebných 1,2 miliardy. „S novým ministrem dopravy Martinem Kupkou budeme teprve důležitá témata včetně železniční dopravy projednávat. Jedná se o projekt, který dlouhodobě připravuje Správa železnic,“ konstatuje hejtman Martin Půta a pokračuje: „Rekonstrukce trati na českém území by znamenala další významný krok k tomu, aby se zvýšila kvalita přeshraničního propojení, a to i dále směrem na Polsko. Tam by bylo potřeba zejména opravit 2,7 kilometru dlouhý úsek, kterým vlaky nyní projíždějí rychlostí maximálně 40 km/h.“

Hodnocení článku je 90 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto pixabay.com

Štítky Liberecký, Chrastava, železnice, vlak, doprava, čekárna, projekt, Správa železniční dopravní cesty, Michael Canov, Martin Kupka, Martin Půta, Polsko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rychlejší vlaky, nový podchod i čekárna. Modernizace nádraží a železnice v Chrastavě by měla stát přes miliardu  |  Liberecko  |  Z kraje  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.