Již několik let trvají přípravy rekonstrukce železniční trati z Chrastavy do Hrádku a dále až na hranici. Projekt Správy železnic získává postupně konkrétnější tvary. V příštím roce by mohla být výstavba zahájena, o rok později by pak mohly vlaky jezdit již po nové železnici.
Modernizace železniční trati by měla umožnit rychlejší průjezd vlaků. Značnými změnami by mělo projít také samotné chrastavské nádraží. „Hlavním přínosem stavby je úspora času při křižování vlaků, zvýšení rychlosti ve staničních kolejí a zrychlení křižování vlaků a zajištění bezpečného a spolehlivého provozování železniční dopravy,“ přibližuje projekt dokument Správy železnic.
„Na celé trase by se měl stav trati natolik zlepšit, že by měla o dvacet kilometrů v hodině stoupnout nejvyšší rychlost,“ sděluje starosta Chrastavy Michael Canov. Součástí plánované rekonstrukce za zhruba 1,2 miliardy korun jsou také úpravy budovy nádraží v Chrastavě. Zhruba polovinu objektu zabírá restaurace, druhou čekárna. „Právě čekárna by měla být zrekonstruována a přibyde zde toaleta pro imobilní cestující,“ komentuje Canov.
Neděle, 7. ledna 2018, 10:02
Nová nástupiště i přístřešky, zrušení stávajícího podchodu a vybudování nového tak, aby navazoval na autobusový terminál i oprava nádražní budovy. Takové jsou plány SŽDC s chrastavským vlakovým nádražím. Cestující si ale na moderní zastávku musí...
Velkou změnou by mělo být také vybudování kompletně nového podchodu u autobusové zastávky, který se prodlouží až do průmyslové zóny. Jeho součástí bude navíc také výtah. Současný podchod se zasype. Velkým ulehčením pro řidiče by měla být také přestavba viaduktu v ulici U Nisy. Ten by se měl rozšířit a zároveň se zvětší podjezd do průmyslové zóny, na Barandov a Panenskou Hůrku.
Aktuálně se celý projekt nachází před vydáním stavebního povolení. „Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení,“ uvádí zmíněný dokument. Stavba by měla být dokončena a uvedena do provozu v roce 2023. Podle Canova je ale rozhodující, zda se ve státním rozpočtu podaří najít potřebných 1,2 miliardy. „S novým ministrem dopravy Martinem Kupkou budeme teprve důležitá témata včetně železniční dopravy projednávat. Jedná se o projekt, který dlouhodobě připravuje Správa železnic,“ konstatuje hejtman Martin Půta a pokračuje: „Rekonstrukce trati na českém území by znamenala další významný krok k tomu, aby se zvýšila kvalita přeshraničního propojení, a to i dále směrem na Polsko. Tam by bylo potřeba zejména opravit 2,7 kilometru dlouhý úsek, kterým vlaky nyní projíždějí rychlostí maximálně 40 km/h.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.