Stavbu nového dopravního terminálu v Kamenné ulici, který by měl propojit městskou a regionální autobusovou dopravu s železniční a v budoucnu i tramvajovou, chtějí v Jablonci nad Nisou zahájit v roce 2025. Pracuje se na projektové dokumentaci pro územní a stavební řízení, do května příštího roku chce mít radnice zpracovanou stavební dokumentaci, aby mohla vypsat tendr na dodavatele. Na jednání jabloneckého zastupitelstva to řekl náměstek primátora Jakub Chuchlík (Piráti).
Výstavbu dopravního terminálu připravuje Jablonec už čtvrté volební období. Na začátku se náklady na skleněnou stavbu se zelenou střechou odhadovaly na 160 milionů korun, postupně ale narostly více než trojnásobně, bezmála na 490 milionů. Důvodem byly vysoké náklady na přeložky sítí i rostoucí stavební náklady, město se proto rozhodlo projekt zredukovat, rozdělit na etapy a náklady snížit pod 300 milionů.
Podobu terminálu navrhli už před pěti lety v architektonické soutěži architekti pražského ateliéru DOMYJINAK. Pro zlevnění stavby navrhli například odložit původně plánovanou stavbu podzemního parkoviště nebo zrušit čekárnu s kavárnou na střeše terminálu. Stavět se nebude ani lávka, která měla podle původních plánů propojit nedalekou zastávku Českých drah s autobusovým nádražím a zajistit bezbariérové propojení dál do města směrem k Muzeu skla a bižuterie, nepodařilo se totiž dohodnout její napojení.
Terminál je jedním z 15 projektů, které chce Jablonec financovat s využitím peněz z programu integrovaných územních investic pro aglomeraci Liberec - Jablonec (ITI). Získat by mohl až 850 milionů korun, z toho zhruba 100 milionů na terminál. Kromě toho se počítá například s obnovou sokolovny, rekonstrukcí Kantorovy vily nebo investicemi do škol, z programu by se mělo financovat i prodloužení tramvajové tratě v Jablonci ze současné konečné v Tyršově ulici až na nový terminál, které chystá liberecký dopravní podnik.
Program ITI Liberec – Jablonec nad Nisou zahrnuje 47 obcí a rozdělovat bude zhruba 2,5 miliardy korun. Zatím se uvádí, že pro celou oblast by mělo být k dispozici zhruba 1,326 miliardy z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), asi miliarda z Operačního programu Doprava (OPD) a 180 milionů korun z Operačního programu Životní prostředí (OPŽP).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.