Práce na tramvajové trati linky číslo 11 z Liberce do Jablonce jsou v plném proudu. V některých místech se kolejiště přemístí o několik metrů, je proto potřeba upravit terén. Trati navíc musí ustoupit několik budov včetně nádraží v Proseči. Tato část rekonstrukce by měla skončit na jaře příštího roku.
„Skoro vše je v tuto chvíli rozpracované, musíme se takzvaně vyhrabat ze země. Potom bude možné říci, kdy tramvaj začne jezdit,“ řekl provozně-technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička. Stavbu totiž mohou zkomplikovat nečekané nálezy potrubí v daných místech a podobně.
„Ještě nejsou dokončené všechny přeložky a demolice, na kterých se pracuje. Zároveň se udělají opěrné zdi, v Zeleném údolí se staví most,“ vyjmenoval. Modernizace této části tratě by měla být pode Lavičky dokončena do června příštího roku.
Tramvajová trať se v některých úsecích posune i o několik metrů, například v Proseči tramvaj jezdila po komunikaci vpravo, nově bude podle Lavičky jezdit vlevo po samostatném tělese. „V Jablonci už jsou koleje. Začnou se dělat sítě, což je docela komplikované – tedy vodovod, plynovod, veškeré kabely, které tam jsou,“ uvedl provozně-technický ředitel. Celkem se podle jeho odhadu přesune kilometr tratě.
Stará výhybna v Proseči bude zrušena, nahradí ji nová v místech pod Novým Světem. „Pracovně tomu říkáme Nový Svět, ale tak se to jmenovat určitě nebude. Výhybna Proseč nad Nisou se zruší,“ informoval Lavička. V Zeleném údolí se staví úplně nový most s tím, že se zvětšují poloměry oblouků. „To způsobí, že vozidlo může jet plynuleji a nemá v oblouku žádné omezující faktory,“ vysvětlil Lavička.
Větší demolice budov, které překážely modernizované trati, jsou podle Lavičky dokončené. Všech pět domů bylo nutné vykoupit, neboť byly obývané.
Zbývá zbourat ještě staré prosečské nádraží, které je nevyužívané od roku 1946. „Tam budou ve stejné rovině jak železniční, tak tramvajová trať,“ dodal Lavička. V Proseči vznikne společné nástupiště s železniční dráhou a také společný přejezd přes tramvajovou a železniční trať se závorami. „Takový společný přejezd tramvaje a železnice je – si myslím – nejblíže ve Stuttgartu,“ řekl Lavička.
Demolice se týká i budovy v Proseči číslo 269. „Trať byla v těchto místech neopravitelná, protože majitel domu si v minulosti na opěrnou zeď tramvajové tratě postavil kus domu. To se vše zasanuje a časem by tam mohlo být třeba schodiště na nové nástupiště,“ nastínil ředitel.
Poslední část modernizace téměř za tři čtvrtě miliardy korun začala letos v květnu. Stavba je rozdělená do čtyř úseků a práce na nich probíhají souběžně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je velmi úsměvné, jak se dělá modernizace do JBC, jak DP vyhazuje hromady peněz za staré autobusy co se přivezou z jiných měst. Na to peníze jsou, ale lidi v dílnách DP na autobusech mají zázemí pomalu z roku 1945, jak na konečných se řidiči nemají kde vykadit nebo umýt, jak zaměstnanci nemají ve Františkově pomalu kde stát, tak to nikoho vůbec nezajímá, ale všichni rozhazují miliony na tramvajou trať do JBC. Ano, chápu, je to potřeba a nic proti tomu nemám, ale chtělo by to se zamyslet, proč zaměstnanci pracují za mizerné peníze se zámemím, které neodpovídá novým požadavkům a všichni pracují v doslova nevyhovujících podmínkách ! Už vůbec ani nechci domyslet, kam řidiči na většině konečných chodí na wc, když přenosné záchody srdí a nikomu se tam nechce jít si ani umýt ruce !!!! Na jedné straně velké bůůům na modernizaci tratě do JBC a na straně druhé, chudé podmínky bez kloudného zázemí, na které nikdo nesáhl padesát let. Opravdu tleskáme Libereckému kraji a jeho prioritám !!!