Na plánovanou rekonstrukci ozubnicové trati mezi Tanvaldem a Kořenovem získá Správa železnic dotaci z přeshraničního projektu. Opravu nejstrmější trati v Česku, která přijde na více než 450 milionů korun, zafinancuje částečně z programu Interreg Česko – Polsko 2021–2027 v rámci společného projektu s Dolnoslezským vojvodstvím.
„Díky opravě dojde ke zlepšení stavebně-technického stavu trati a zvýšení bezpečnosti. Významnou součástí projektu je revitalizace ozubnice v mezistaničních úsecích a její opětovná instalace ve stanici Dolní Palubní,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Výběrové řízení na dodavatele stavby nyní probíhá a Správa železnic letos počítá i s uzavřením smluv o dílo. Ještě do konce roku budou vyrobeny specifické komponenty ozubnic a ocelových pražců a v příštím roce pak začnou stavební práce, které si vyžádají výluku na trati.
Na polské straně je součástí projektu výměna kolejnic v úseku Szklarska Poręba Górna – státní hranice v délce celkem 13,294 kilometru a zabezpečení dvou železničních přejezdů a jejich ovládání ze stanice Szklarska Poręba Górna. Obě části projektu na české i polské straně by měly být provedeny v roce 2027.
Obnova takzvané zubačky je největší investiční akcí programu Interreg. „Správa železnic dotaci získá na základě smlouvy o poskytnutí dotace, kterou letos v únoru uzavře s Ministerstvem pro místní rozvoj. Polský partner projektu bude realizovat stavbu prostřednictvím Dolnoslezské správy silnic a železnic (DSDiK). Na české straně spolupracuje Správa železnic s Libereckým krajem a společností KORID LK,“ doplnila Eberl Friebová.
Rozpočet celého projektu je 23,4 milionu eur, z toho 18.857.810 eur (452.498.651 Kč) činí náklady Správy železnic. Správa železnic získá dotaci z prostředků EU a národních prostředků poskytovaných Ministerstvem pro místní rozvoj až ve výši 80,7 % ze způsobilých nákladů, což je 367. 714. 875 korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.